جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه تخصصی آینده ‌پژوهی

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه استان یزد در راستای افزایش سطح علمی كاركنان خود دوره‌های مدیریت رفتار سازمانی را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، ضرورت توجه به آینده و آینده‌پژوهی از اهمیت بالایی برخوردار است که خلأ آن در مجموعه‌ها و سازمان‌ها به خوبی احساس می‌شود.

بر همین مبنا مدیریت حوزه علمیه استان یزد با استفاده از فرصت ماه مبارك رمضان و در راستای افزایش سطح علمی كاركنان خود كارگاه تخصصی با عنوان آینده‌ پژوهی جهت كادر مدیریتی حوزه علمیه استان یزد با حضور حجت ‌الاسلام رضا ابروش برگزار کرد.

حجت ‌الاسلام ابروش در این جلسه گفت: برای رویارویی با آینده ناگزیر به رویكرد سیستمی هستیم و در همین زمینه تصمیم لحظه‌ای جواب نمی‌دهد و می‌بایست تصمیمات كارشناسی و صحیح و با دید كلان گرفته شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی قم افزود: برای آینده نمی‌توان گذشته را نادیده گرفت و در تصمیمات مربوط به آینده، گذشته و سوابق را نیز باید لحاظ كرد.

حجت ‌الاسلام ابروش خاطرنشان كرد: بهترین كار برای رویارویی با آینده و برنامه‌ریزی برای آن «آینده‌پژوهی» و برنامه‌ریزی برای آن است.

وی ادامه داد: در آینده ‌پژوهی، باید دو مقوله پیش‌بینی و ساختن آینده را مد نظر قرار داد و با توجه به اهمیت هر موضوع باید روی موضوع «ساختن آینده» ۹۰ درصد و روی «پیش‌بینی» ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری كرد.

این کارشناس حوزوی در تبیین هدف و چشم‌انداز افزود: چشم‌انداز درك درونی از آینده یا یك رفتار است ولی در هدف ممكن است اهداف متفاوت باشد و لذا نمی‌توان اهداف را تجمیع كرد و به سمت هدف واحد حركت كرد ولی چشم‌انداز اینگونه نیست و می‌توان اهداف متفاوت را جمع و به یك مسیر واحد هدایت کرد.

حجت ‌الاسلام ابروش با تأكید بر تفاوت مدیر و رهبر در یك سازمان، خاطرنشان كرد: چشم‌انداز را رهبر سازمان ترسیم می‌كند و رهبر سازمان كسی است كه اثرگذار و كاریزما است و لزوماً مدیر نخواهد بود.

لازم به ذكر است با حضور حجت‌الاسلام ابروش دوره‌ای نیز با عنوان «مدیریت ارتباطات اثربخش» ویژه ائمه جماعات یزد، در مدرسه علمیه عبدالرحیم‌خان كه محل برگزاری سلسله جلسات بصیرتی طلاب و روحانیون در ماه مبارك رمضان می‌باشد برگزار گردید.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha