جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان:

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: امام راحل نگاه غلط جهانیان نسبت به زنان را تغییر داده و دیدگاه اسلام را در مورد زن احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، ویژه مراسم سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از سوی مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها گرگان، با حضور اساتید، کارکنان و طلاب این مدرسه و نیز جمعی از بانوان شهرستان گرگان برگزار شد.

خانم فرحناز رجب زاده در این مراسم، امام خمینی(ره) را جامع تمام خوبی ها دانست و به بیان رمز محبوبیت حضرت امام پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب، امام را یک حقیقت همیشه زنده نامید و خصوصیات حضرت امام را استثنایی، ممتاز و بی نظیر می دانند.

وی، اولین رمز محبوبیت حضرت امام را  «دفاع از مظلوم و مظلومیت جهان» دانست و ادامه داد: در حکومت اسلامی، ظلم معنا و مفهومی نخواهد داشت؛ هدف امام، تداوم راه و روش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بود و نمونه بارز دفاع از مظلومیت جهان از سوی حضرت امام، راهپیمایی روز قدس است.

رجب زاده خاطرنشان کرد: از دیگر رموز جهانی شدن حضرت امام، احیای مقام زن است؛ امام راحل نگاه غلط جهانیان نسبت به زنان را تغییر داده و دیدگاه اسلام را در مورد زن احیا کرد.

وی گفت: امام تحول بنیادی در مورد زنان ایجاد کرد. ایشان معتقد بودند که مبدأ همه سعادت ها از دامن زن است .

استاد حوزه اظهار کرد: بنده خدا بودن از دیگر ویژگی های بارزی بود که موجب محبوبیت جهانی حضرت امام شد؛ رهبر معظم انقلاب می فرمایند: "بزرگترین ستایش برای امام این است که او را عبدالله بنامیم"؛ بندگی خدا جز در سایه خلوص نیت، خوف و حزن الهی و نیز عالم را محضر خدا دانستن، محقق نخواهد شد که همه اینها در حضرت امام متجلی بود.

وی ادامه داد: بصیرت و دوراندیشی حضرت امام و نیز خیرخواهی ایشان نسبت به همه مردم از دیگر ویژگی هایی است که موجب جهانی شدن ایشان شد.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: امام جمع بین اضداد بود چنانچه در مقابل ابرقدرت ها مقتدر و در هنگام برخورد با مردم بسیار ملایم، رثوف و صبور بودند که این نشان از روح بلند و ملکوتی ایشان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha