جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز عید فطر

حوزه/ نماز باشکوه عید سعید فطر با حضور خیل عظیمی از مؤمنان، ولایت‌مداران و ارادتمندان به ساحت قدسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بارگاه منور رضوی اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، این مراسم معنوی همزمان با طلوع آفتاب چهارشنبه 15 خرداد مصادف با اول ماه شوال آغاز شد و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و بیان احکام، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس نماز عید فطر را اقامه کرد.

زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) با شور و شوق وصف ناشدنی در صفوف منظم و فشرده نماز عید فطر  گرد یک دیگر جمع شدند تا یک ماه روزه داری را به شکر بنشینند.

جمع کثیری از نمازگزاران با زمزمه‌ «الله اکبر» و «لا اله الا اللّه» از ساعات آغازین طلوع آفتاب به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت برای اقامه فریضه نماز عید در صحن جامع حرم مطهر رضوی حاضر شده بودند. خادمان حضرت رضا(ع) نیز با حضور در گیت‌های ورودی حرم مطهر رضوی همراه با عود، اسپند و شیرینی از میهمانان ماه میهمانی خداوند که برای اقامه نماز عید فطر به این مکان مقدس مشرف شدند؛ استقبال و پذیرایی می‌کردند.

گروه سرود آوای رضوان موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این مراسم باشکوه سرودی را با محوریت انتظار اجرا کرد و سپس رئیس ستاد نماز جمعه مشهد مقدس نکاتی را درباره روئیت هلال ماه، زکات فطریه، نحوه برپایی نماز عید فطر، و فضیت‌های این نماز بیان کرد.

در ادامه این مراسم با شکوه آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در  استان خراسان رضوی در صحن جامع رضوی با حضور پرشور و گسترده مردم به اقامه نماز عید فطر پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha