پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عید سعید فطر روز غفران، آمرزش گناهان و رهایی انسان از سرگردانی است، بنابراین انسان در این روز با پیشتیانی قدرت حق تعالی مورد آمرزش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی، صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر که با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: انسان پس از یک ماه میهمانی خداوند در این روز با پشتیانی قدرت حق تعالی مورد آمرزش و رهایی از سرگردانی قرار می‌گیرد و از همین رو خداوند عید فطر را روز مباهات پیامبر اکرم(ص) قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه روز 15 خرداد یوم الله است، افزود: روز عید فطر در دین مبین اسلام یوم الله نام نهاده شده است، از سوی دیگر امروز روزی تاریخی است که در سال 1342 سرآغاز قیام لشکر شهادت در برابر استکبار جهانی بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: سرآغاز قیام لشکر شهادت در برابر استکبار جهانی با تدبیر امام خمینی(ره) صورت گرفت که دشمنان تا کنون با هر شیوه و ابزاری نتوانسته‌اند در مقابل این سپاه عظیم ایستادگی کنند.

رهبر معظم انقلاب مدافع اندیشه و کلام امام خمینی(ره)

وی با اشاره به اینکه روز گذشته 14 خرداد ماه روز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بود، بیان کرد: اکنون سی سال این نظام بدون امام خمینی(ره) طی مسیر کرده است، ولی آنچه باعث شده هنوز بعد از 30 سال از رحلت امام خمینی(ره) نام، یاد، اندیشه و کلام ایشان در سطح کشور و حتی جهان اسلام زنده بماند، رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: امام خمینی(ره) عبد خداوند بود و به واسطه پشتوانه الهی هیچ تردیدی در فکر امام راحل نسبت به حمایت از انقلاب وجود نداشت، امروز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری اندیشه و کلام امام خمینی(ره) نسبت به گذشته 30 برابر قدرتمند‌تر و با عظمت‌تر شده است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امام خمینی(ره) از عمق عقیده با خداوند مناجات می‌کردند و خود را سرباز خداوند می‌دانستند ولی اگر امروز امام خمینی(ره) رجعت بفرمایند مسئله مقاومت مردم در برابر استکبار باعث شادی و مسئله معیشتی و اقتصادی مردم موجب ناراحتی ایشان خواهد شد.

وی تصریح کرد: روح امام خمینی(ره) بدون شک از شرایط کنونی مدیریتی و عدم احساس مسئولیت مسئولان نسبت به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم ناراحت است، از همین رو مردم وظیفه دارند با هر آنچه که باعث عدم ثبات در بازار می‌شود مبارزه کنند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: نفرین امام خمینی(ره) بدون شک دامن کسانی را که نسبت به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بی‌توجه هستند خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha