پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر چند مشکلات زیادی در حال حاضر داریم اما شرط از بین رفتن مشکلات این است که چشم امید به بیگانگان نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: در این ۴۰ سال بعد از انقلاب به کوری چشم دشمنان مشکلات را پشت سر گذاشتیم اما این گام اول بود و گام دوم در پیش است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در جهان به مسلمانان ظلم زیادی می‌شود و به سوی زمانی می‌رویم که ظلم از بین برود، گفت: تا زمانی که منافع استکبار و استعمار برقرار است شاهد این ظلم و ستم‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در روایات بخشی از اتفاقات مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی ذکر شده است، افزود: ما زمانی را به یاد داریم که به واسطه بی کفایتی و بی لیاقتی پادشاهان و ظلم انگلیس در ایران قحطی شد و ۹ میلیون جمعیت ایران از دنیا رفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در ادامه همان بی لیاقتی در دوران رضاخان فرهنگ دینی مردم را به بازی گرفتند و حتی با مجالس عزاداری اهل بیت و چادر را از سر زن ها برداشتند و آبروی مردم را ببردند (ع) و مدارس علمیه به مخالفت پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: رضاخان به چپاول اموال ملت پرداخت و املاک و روستاهای مردم را مصادره کرد و بعد از انقلاب حدود هفتاد هزار سند به مردم بازگشت.

وی با اشاره به این‌که نباید بخش‌های مهم تاریخ این سرزمین را به فراموشی سپرد، افزود: در دوران پهلوی دوم و سلطنت محمدرضا پهلوی نیز خون افراد زیادی از جمله دانشجویان به زمین ریخته شد و هنوز خون فرزندان این مردم در کف خیابان‌ها و سنگ‌فرش‌ها خشک نشده، اکنون با فضای مجازی و عوامل استعماری برای نسل جوان ما برنامه می‌ریزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: هر چند مشکلات زیادی در حال حاضر داریم اما شرط از بین رفتن مشکلات این است که چشم امید به بیگانگان نداشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در خطبه دوم به حماسه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای نجات مردم و مسلمانان جهان اشاره کرد و یادآور شد: استعمارگران بر مردم مسلمان جهان و بر خود مردم اروپایی ظلم می کنند و شنبه هر هفته در اعتراضات مردمی، مردم را دستگیر و شکنجه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که پادشاهان و استعمارگران با هم شدند و به مردم مسلمان ظلم می کنند که در راس آنها مردم فلسطین هستند، افزود: حتی مردم انگلیس در دو هفته قبل در پشتیبانی از مردم فلسطین تظاهرات کردند و در یاری آنها پیش هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مردم اروپا هم حوصله‌شان از ظلم استعمارگران سر آمده است، گفت: اما یک سری نادان در کشور هنوز این مسئله را نفهمیده‌اند و باید شرم کنند، که هنوز چشم به بیگانگانی مثل اروپا و آمریکا دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به این‌که ببینید در عربستان و کشورهای خودفروخته چه می گذرد و بعد هم از آنها به گاو شیرده تعبیر می‌کنند، تصریح کرد: در کشور عربستان که مسلمانان خوبی دارد، به دلیل سلطه سلطه‌گران ببینید در چه عذابی هستند.

وی افزود: وقتی مردم بدبخت ایران همه چیز خود را زیر چکمه‌های رضاخان از دست داده بودند روح الله آمد و اطرافیان او انسانهای ثابت همچون پاره‌های آهن بودند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که آنهایی که نان به نرخ روز می خورند به عاقبت نخواهند رسید، گفت: امیدواریم که خداوند وسیله خیر را فراهم کند و شما مردم مظلوم در داخل کشور هر وقت تفکرهای لیبرالی بر شما حاکم شدند برای شما مشکل ایجاد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به این‌که ما در ایجاد شرایط کنونی نیز مقصر هستیم، چرا که خودمان انتخاب کردیم و این قانون است، تصریح کرد: با رای خودت افراد خدمتگزار را انتخاب کن و هر جا خراب می‌شود، نشان این است که ما از اختیارات خود خوب استفاده نکردیم و انتخاب درست انجام ندادیم.

وی با اشاره به این‌که اول کاری که باید انجام شود، انتخاب انسان متعهد و کسی است، که درد مردم را بفهمد، افزود: دولت اسلامی دولتی است، که احکام اسلامی را پیاده کند و اگر دولت که مانند پدر برای فرزند کار می‌کند، ایجاد شد و قانون اساسی را پیاده کند، می توان دولت اسلامی را ایجاد کرد.

انتهای پیام ن/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha