جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خامنه ای

حوزه/ رحلت امام عظیم الشأن انقلاب اگرچه ضربه بزرگ روحی برای تمام آزادی خواهان جهان بود، اما انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جدید جمهوری اسلامی ایران بعد از حضرت امام(ره)، امیدها را در دل ها زنده کرد و خونی جدید در رگ های نهضت آزادی خواهی در جهان به جریان درآورد و روحی تازه در کالبد نهضت ضد استکباری دمید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، امام خمينى هـدف ها و آرمان ها و هـر آنچه را كه مـى بايــست ابـلاغ كنـد و در عمـل نيز تـمام هستيـش را بـراى تحقق هـمان هـدف ها بـكار گرفت، اينك در نيمه خـرداد سـال 1368 خـود را آماده ملاقات عزيزى مى كرد، كه تمام عمرش را براى جلب رضاى او صرف كرده بـود و قامتش جز در بـرابـر او، در مـقابل هيچ قدرتى خـم نشده، و چشـمانش جز براى او گريه نكرد.

ساعت ۲۲:۲۰ روز شنبه سيزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 لحظه وصال بـود. قــلبـى از كار ايستـاد كه ميليـونها قلــب را بـه نور خدا و معنـويت احـيا كرده بـود. بــه وسيله دوربينى كه تـوسط دوستان امــام در بيمارستان نصب شده بـود، روزهاى بيمارى و جريان عمل و لحظه لقاى حق ضبط شده است.

وقتى كه گوشه هايـى از حالات معنوى و آرامـش امام در ايـن ايـام از تلويزيون پخـش شـد، غوغايى در دلها بر افكند، كه وصف آن جــز با بودن در آن فضا ممكـن نيست، لبها دائمـا به ذكـر خـدا در حـركت بود.

رحلت این شخصیت بزرگ قرن اگرچه ضربه بزرگ روحی برای تمام آزادی خواهان جهان شد اما انتخاب حضرت آیت الله سید علی خامنه ای به عنوان رهبر جدید جمهوری اسلامی ایران بعد از ایشان، امیدها را در دل ها زنده کرد و خونی جدید در رگ های آزادی خواهان جهان به جریان درآورد.

انتخابی که در مدت ۳۰ سال رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با درایت و ذکاوت و مدیریت خود و با اتکال به قدرت لایزال الهی توانست کشور را از اتفاقات و گردنه های پرپیچ خمی عبور دهد که هرکدام از این اتفاقات در طول این ۳۰ سال زمینه ضربات سنگینی را به ملت ایران فراهم آورده بود.

اکنون بعد از 30 سال از ارتحال رهبر کبیر انقلاب، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی از ویژگی های معمار کبیر انقلاب و نیز جانشین برحقش می گویند.

 

تدبیر انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای، نشأت گرفته از افکار امام راحل(ره) است

مولوی خالقی از علمای اهل سنت شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» دربیرجند، با اشاره به شخصیت برجسته امام خمینی(ره) اظهار کرد: در این ایام بر همه لازم است یاد و خاطره امام را گرامی بدارند و سعی کنند در جنبه های اسلامی، انقلاب را به سمت و سوی اهداف عالی برسانند.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به شخصیت امام خامنه ای به عنوان خلف صالح امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خامنه ای از شاگردان خلف امام و همیشه همراه ایشان در تمامی امور برای مقابله با ظلم بودند و با وجود مشکلاتی که رژیم ستم شاهی برای ایشان با زندانی کردن و تبعید ایجاد می کردند، ولی نتوانستند حتی خدشه ای بر تفکر و عرضه  اندیشه های ایشان وارد بکنند‌.

مولوی خالقی با اشاره به انتخاب امام خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب، گفت: انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای، نشأت گرفته از افکار امام راحل(ره) است.

وی ادامه داد: اگر امروز فرمایشات مقام معظم رهبری که پیش بینی های درستی را از اهداف دشمنان دارند، اجرا بکنیم مطمئنا به آرمان های انقلاب و به راه حل مشکلات دست پیدا خواهیم کرد.

این عالم اهل سنت گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه تأکید داشته و دارند که آمریکایی ها مورد اطمینان نیستند، چون آمریکا به دنبال منافع خود است و امروز نیز به دنبال آن است که ما با آنان مذاکره کنیم، لذا با توجه به این که به تعهدات خودشان پایبند نیستند، نمی شود به آنان اعتماد کرد و باید در برابر ظلم طلبی های آنها بایستیم.

 

تفکر و اندیشه امام راحل فراتر از مذهب بود/ بهترین انتخاب مجلس خبرگان

 

مولوی احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)‌ الگوی رهبر جامعه اسلامی بود، گفت: فکر و اندیشه  امام راحل فراتر از یک مذهب بود و از نظر شخصیتی قاطع و تنها به هدف الهی که در ذهن داشت می اندیشید و به آن باور داشت و همین امر سبب شد به اهداف مدنظرش تا آنجایی که امکان دارد، به آنان برسد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه  با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه، تصریح کرد: مجلس خبرگان بهترین فردی که نقش مهمی در پیروزی و استمرار انقلاب و مبارزه با طاغوت داشتند را به عنوان رهبر بعد از امام (ره) انتخاب کردند.

انتخاب مقام معظم رهبری یک امر الهی بود

حجت‌الاسلام‌ محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، تنها بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نبود، گفت: امام راحل(ره) با تفکرات الهی خویش سبب دگرگون شدن مسیر تاریخ ایران شد و زمینه ای برای ساخت کشوری قدرتمند و عدالت طلب و ظلم سیز در جهان را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه اندیشه امام راحل(ره) ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی و حمایت از مستضعفان جهان است، خاطرنشان کرد: این مدل حکومت،در دنیا بی بدیل است، چراکه انقلاب اسلامی ایران مردم سالاری دینی را به جهانیان معرفی کرد و الگوی کشورهای مختلف جهان شد و امروز شاهدیم در اقصی نقاط جهان بیداری اسلامی صورت گرفته است.

 امام جمعه فردوس با اشاره به سفارش امام راحل(ره) به حمایت از ولایت فقیه بیان کرد: مسیر انقلاب اسلامی، تنها به وسیله وحدت در سایه ولایت‌پذیری امکان‌پذیر است و  دشمن شناسی، تدبیر و مدیریت، تکیه بر مردم و پشتیبانی از مردم از ویژگی‌های رهبری امام(ره) و همچنین مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام بابایی، انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل(ره) را الهی دانست و تصریح کرد: پس از ارتحال امام راحل(ره)، مجلس خبرگان رهبری در اقدامی بجا و شایسته رهبر فرزانه انقلاب را به عنوان جانشین ایشان انتخاب کردند.

وی ادامه داد: هر روز بیشتر از گذشته مردم در می یابند، که چقدر این انتخاب، شایسته و الهی بوده است، که انقلاب امام به بهترین شکل پس از ایشان ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام بابایی،  رهبری و امت را دو رکن انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: تا زمانی که ملت پشتیبان ولایت فقیه باشند، آرمان‌های انقلاب یکی پس از دیگری متبلور خواهد شد.

وی ادامه داد: حفظ  انقلاب اسلامی در گرو دشمن‌شناسی، مبارزه با دشمن و مقاومت در مسیر در راستای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب است.

امام جمعه فردوس به شخصیت و زندگی ساده امام و رهبری اشاره کرد و گفت: ساده‌زیستی در زندگی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نشان از الگوپذیری از ائمه(ع) است و خوب است مسئولین کشور نیز به جای اشرافی ‌گری طوری رفتار کنند، که مردم آن‌ها را از خود بدانند.

بشریت وامدار امام

تمام عزت‌ و ظفر‌هایی که امروز نصیب پیروان اسلام ناب می‌شود و تمام شکست‌ها جبهه کفر و ظلمت و سردمداران آمریکایی و صهیونیستی به برکت نهضتی است که حضرت امام (ره) آغازگر و پرچمدار آن بودند و مقام معظم رهبری آن را ادامه دادند؛ نهضتی که امروز ملت‌های مظلوم در اقصی نقاط عالم ثمراتش را حس می کنند.

گزارش: مسعود نوفرستی

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha