پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ خطیب جمعه با اشاره به مقاومت کشور در مقابل آمریکا بیان کرد: هزینه های مقاومت به مراتب کمتر از تسلیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جامعه این هفته در قم گفت: امسال معارف ناب اهل بیت(ع) در هر کوی و برزن در ماه رمضان برای مردم بیان شد؛ سیل کمک مردم به سوی مستمندان و سیل زدگان سرازیر شد؛ همچنین مجالس عظیم و کوچک و بزرگ تلاوت قرآن ومناجات خوانی با حضور جوانان برگزار شد.

وی افزود: همه روزها و شب های خود را رمضانی کنیم؛ ماه رمضان، ماه تمرین برای 11 ماه دیگر است؛ نباید از حالات رمضانی فاضله بگیریم؛ بلکه باید درس هایی که در رمضان آموخته ایم را در زندگی خود پیاده کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم مردم ما در این ماه، شرکت در راهپیمایی روز قدس بود؛ خوشبختانه حضور مردم ما در این راهپیمایی چشم گیر تر از سالهای گذشته بود؛ امسال با حضور مردم ایران و 100 کشور جهان راه و مسیر امام دنبال شد و نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند؛ خوشبختانه مردم دنیا راه خود را پیدا کرده اند.

خطیب جمعه قم یادآورشد: حضور مردم در مراسم سالگرد امام راحل بسیار چشمگیرتر بود(به خصوص مردم قم)؛ مردم ما همچنان بر پیمان خود با امام خود وفادار هستند.

وی با اشاره به سالروز تخریب قبور بقیع بیان کرد: متاسفانه در 96 سال پیش دشمن چنین عملی مرتکب شد ؛متاسفانه این تفکر تکفیری و داعشی هنوز وجود دارد و تفکر داعشی دنباله روی همان تفکر انحرافی است؛ امیدواریم جهان اسلام از شر این تفکر نجات پیدا کند و به اتحاد همه جانبه برسد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سعیدی بیان کرد: ایشان در عین آنکه یک عالم متقی بود ولی یک لحظه نیز از مسیری که امام راحل برای ایشان ترسیم کرده بود عقب ننشست و در مسیر و خط امام بود؛ ایشان زندان و شکنجه را برای پیشبرد آرمان های امام تحمل کرد و به حمدالله فرزندان این شهید عزیز راه ایشان را در همراهی با امام و مقام معظم رهبری ادامه می دهند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: 30 سال از ارتحال امام راحل گذشته است ولی یاد و نام ایشان همیشه در خاطره ها می ماند؛ ایشان الگوی رفتاری همه آزادگان بود؛ ایشان روی الویت ها تمرکز داشت و به کارهای حاشیه ای نمی پرداخت؛ حتی گاهی به ایشان می گفتند این مردم، تو را تنها می گذارند ولی ایشان می فرمودند که ملت ایران رفیق نیمه راه نیستند؛ امام، ملت خود را باور داشت.

وی گفت: امام راحل همیشه به آینده روشن باور داشت؛ ایشان هرجا که احساس تکلیف می کرد هیچ مسامحه ای نمی کرد، دوری از شک و غرور و خستگی و امیدبخشی به دیگران از ویژگی های امام بود؛ ایشان در عین حالی که همیشه خشم اش را به دشمنان نشان می داد ولی انسانی کاملا معنوی و روحانی و مهربان با مردم بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: مقام معظم رهبری امسال به مساله روح مقاومت امام راحل اشاره کردند؛ مقاومت به این معنی است که اگر انسان مسیر حقی را در پیش گرفت، تمام مشکلات را در مسیر اجرای حق پشت سربگذارد.

وی افزود: مقاومتی که رهبری از آن سخن می گویند دارای مبنا است؛ اولین مبنای مقاومت، آن است که مقاومت امری طبیعی است؛ عکس العمل طبیعی جامعه در مقابل قلدران یک اصل اساسی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه یادآورشد: رهبری معظم معتقد هستند که اگر بخواهیم عقب نشینی کنیم، دشمن پیش روی می کند؛ عده ای برای ملت ما نسخه می پیچند که تسلیم شویم چون مردم طاقت ندارند؛ در تجربه زیبای انقلاب دیده ایم که هرجا در مقابل دشمن کوتاه بیایم دشمن جلو تر می آید؛ روزی اوباما گفت که اگر بتوانیم پیچ و مهره های سیستم های هسته ای ایران را باز می کنم.

وی گفت: نکته دیگر آن است که هزینه عقب نشینی از هزینه مقاومت بیشتر است؛ کسانی که در زمان شاه تسلیم شدند، هویت کشور را به حراج گذاشتند؛ در بین همسایگان ما عده ای نفت و هویت و استقلال خود را دادند ولی تنها مدال افتخار آنها، لقب « گاو شیرده»است ولی مقاومت باعث می شود که استقلال و هویت وعزت کشور و مردم محفوظ بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معیشت مردم مشکل تر شده است ولی استقلال و آبرو و عزت ملت ما بیشتر شده است؛ نکته مهم این است که ما منتظر تحقق وعده الهی هستیم.

خطیب جمعه قم یادآورشد: ظرفیت کشور ما فوق العاده است؛ دشمن ما امروز رو به افول است؛ در آمریکا و طبق گزارش وزارت کشاورزی این کشور 41 میلیون نفر با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند و 13 میلیون کودک با گرسنگی مواجه هستند.

وی گفت: این پیروزی حتمی است ولی شرط مهم این است که مسئولان ما به سخنان رهبری گوش فرادهند ودر این مسیر قرار گیرند.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز بیان کرد: ستم دیدگان جامعه اگر زیر چتر عدالت قرار بگیرند احساس امنیت می کند؛ احساس امنیت از جمله کارکردهای ایجاد عدالت اجتماعی است؛ همچنین امام علی(ع) بیان می کنند احکام و حدود الهی در پرتو ایجاد عدالت فراهم می شود.

وی گفت: عدالت، دستاوردهای بسیاری در جامعه اسلامی دارد؛ امام علی(ع) می فرمایند که اجرای عدالت باعث شکست دشمن می شود؛ دشمنان دین همیشه بدنبال ایجاد روزنه ای برای ایجاد مفسده در جامعه هستند؛ اگر نقطه ضعفی در جامعه پدیدار شود، بوغ های تبلیغاتی دشمن به کار می افتند و دل مردم راخالی می کنند؛ دشمن دوست دارد که روح نا امیدی در دل مردم ایجاد کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha