جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام مهدی عالی

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه با زندگی عافیتی نمی‌توان انتظار اقتصاد مقاومتی داشت، گفت: اقتصاد مقاومتی تمامی مسؤولان و اقشار مردمی باید به فرامین و دستورات رهبر معظم عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام مهدی عالی، در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز، با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه به‌عنوان صدای مردم است، اظهار داشت: خطیب نماز جمعه اگر چیزی را مطرح می‌کند، حرف مردم است و از روی دلسوزی حرفی می‌زند. 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) ظلم‌ستیزی را در دنیا احیا کرد، افزود: امام راحل گردن تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان حق دارد و با احیای دوباره اسلام توانست آن را مطرح سازد. امام خمینی(ره) باعث شد تا گفتمان مهدویت در جهان مطرح شده و شیعه شناخته شود.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه ثروت مطلوب از راه حلال به دست می‌آید، گفت: داشتن درآمد حلال اولین شرط داشتن ثروت و دارایی حلال است، هر رزق و روزی که ازراه حلال نباشد در راه خدا هم هزینه نخواهد شد. 

حجت‌الاسلام عالی ضمن تأکید بر توجه به واجبات اقتصادی، بیان داشت: اسراف در کارها در شأن مسلمانان نیست و باید از آن پرهیز کنند. حتی بخشندگی بیش از حد نیز نوعی اسراف به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه اسلام برای اموال و دارایی انسان حدی معین کرده است، خاطرنشان کرد: ارزش و منزلت انسان به کمالات انسان بستگی دارد نه مال و ثروت و دارایی‌اش. انسان مالک اموال خود است اما به این معنی نیست که در هر جایی که دلش خواست خرج کند و خودسرانه عمل کند.

خطیب موقت جمعه تبریز با بیان اینکه با زندگی اشرافی نمی توان مقاومت کرد، افزود: انسان باید در مخارج خود میانه روی کرده و از اسراف پرهیز کند. حتی در کارهای خیر هم اگر فقط برای دیگران خرج کند و برای خود و خانوادش خرج نکند، اسراف کرده است.

حجت‌الاسلام عالی تنها راه پیروزی را استقامت و مقاومت دانست و اظهار داشت:‌ در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه چیزی نداشتیم، ولی پیروز شدیم ولی اکنون شکر خدا همه چیز داشتیم. اقتصاد مقاومتی یعنی رئیس جمهور، وکلا و وزرا و اقشار مردمی باید به فرامین و دستورات رهبر معظم عمل کنند و با زندگی عافیتی نمی‌توان انتظار اقتصاد مقاومتی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha