جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست همكاري حوزه و معاونت فرهنگي دادگستري

حوزه/معاون فرهنگي تبليغي مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان از برگزاري نشست همكاري حوزه و معاونت فرهنگي دادگستري با محوريت آموزش در حوزه فرهنگ ديني و سازماني، ويژه كاركنان و خانواده دادگستري خبر داد.

 راضيه سلطان عباسي ندوشن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، با اشاره به اهميت حضور طلاب در عرصه اجتماعي بخصوص در نهادهاي فرهنگي، به نشست نشست همكاري حوزه خواهران استان و معاونت فرهنگي دادگستري اشاره کرد و بيان داشت: اين نشست با حضور حجت الاسلام سيد علي تقي نيا، معاون فرهنگي دادگستري استان و حجت الاسلام علي جعفري سراحي نماينده مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان، با هدف ايجاد تفاهم نامه همكاري بين حوزه و دادگستري در راستاي تحقق برنامه هايي با موضوع هاي آموزشي، احكامي و اخلاقي ويژه كاركنان دادگستري و خانواده هاي آنها برگزار شد.

وي با بيان اينكه طبق قرار داد في مابين حوزه خواهران و دادگستري استان، حوزه فعاليت مبلغه ها و اساتيد، در فضاي اداري دادگستري و منازل خانواده هاي دادگستري است، افزود: بر اساس اين نشست طلاب و اساتيد مبلغ متعهد مي شوند آموزش ها را در موضوع هاي احكام اسلامي، اخلاق اسلامي، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهي از منكر، بصيرت انقلابي، ترويج فرهنگ و ايثار و شهادت، مهارت هاي زندگي و تحكيم خانواده، اخلاق حرفه اي، قرآني، مباني و اصول اعتقادات، اهل بيت(عليهم السلام) و تعظيم شعائر ديني و انقلابي برگزار كنند.

عباسي تاكيد كرد: طبق تفاهم نامه همكاري بين حوزه و دادگستري اين همكاري مختص به شهر بندرعباس نخواهد بود، بلكه مبلغه ها در كل استان در راستاي پوشش برنامه هاي آموزشي دادگستري، اعزام خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه متربيان بعد از دوره هاي آموزشي گواهي پايان دوره با امضاي مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان و رئيس كل دادگستري استان هرمزگان دريافت مي كنند، تصريح كرد: اولين برنامه آموزشي بعد از ماه رمضان با موضوع قرآني در زمينه ي روخواني، روان خواني، ترجمه و مفاهيم شروع مي شود و اين آموزش گام به گام به فصيح خواني و ترجمه و مفاهيم 9 جلدي كتاب آقاي مسعود وكيل خواهد رسيد.

معاون فرهنگي تبليغي مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان خاطر نشان شد: چشم انداز پايان سال 98 ويژه خواهران شركت كننده در دوره هاي آموزشي، تربيت مربي تجويد يك و ترجمه و مفاهيم خواهد بود كه متربيان بعد از پايان دوره هاي آموزشي روان خواني، روخواني، ترجمه و مفاهيم، فصيح خواني مي توانند در دوره تربيت مربي تجويد يك و ترجمه و مفاهيم شركت كنند.

وي در پايان تصريح كرد: رويكرد حوزه در اين دوره ها، آموزش و تعالي و توان افزايي در متربيان و ايجاد آمادگي در آنها براي تربيت اساتيد و خودكفايي دادگستري از نظر اساتيد مجرب در زمينه ي قرآني است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha