شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیس دانشگاه مذاهب شهرستان گنبدکاووس:

حوزه/رئیس دانشگاه مذاهب شهرستان گنبدکاووس گفت: ایران تنها کشوری است که همیشه در سیاست داخلی و خارجی از تقریب مذاهب اسلامی حمایت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها گنبدکاووس اولین پیش نشست همایش "جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب" را با حضور طلاب این مدرسه برگزار کرد.

حجت الاسلام عراقی، در ابتدای این جلسه بحث خود را با چند سؤال از بیانیه گام دوم آغاز کرد و در بیان اهمیت بیانیه در آستانه 40 سالگی انقلاب، توضیح داد: جمهوری اسلامی مراحلی همچون تاسیس، ملت سازی و نهادینه سازی طی کرده است و مقام معظم رهبری این را یک پیروزی می دانند که بعد از مرحله تاسیس و تثبیت، دوره توسعه و زیربنایی انقلاب آغاز شد.

وی به مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب شوروی و هند پرداخت که مقایسه اینها به یک کار علمی نیاز دارد و مقام معظم رهبری بسیار تاکید داشتند که حتما باید در این زمینه ها کار پژوهشی صورت بگیرد که نتیجه آن کارآمدی و دستاوردهای پژوهشی انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه مذاهب شهرستان گنبدکاووس، در قسمت دوم صحبت های خود به بازخوانی اندیشه های امام خمینی(ره) در راستای همایش پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی در سال 1357 با آموزه های وحدت، همگرایی کشورهای اسلامی و تشکیل امت واحد اسلامی به پیروزی رسید.

حجت الاسلام عراقی افزود: ایران تنها کشوری است که همیشه در سیاست داخلی و خارجی از تقریب مذاهب اسلامی حمایت کرده است، به همین دلیل امام خمینی رضوان الله تعالی وحدت را چاره ساز مسلمین می دانند.

وی ادامه داد: کنفراس اسلامی، نتیجه نگاه امام راحل است که در قانون اساسی اصل یازدهم با اشاره به قرآن و ملل اسلامی سیاست خود را به اعتلاف کشورهای اسلامی مورد توجه قرار دادند.

رئیس دانشگاه مذاهب شهرستان گنبدکاووس به فرمایشی از حضرت امام اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند: منظور از وحدت، وحدت اجتماعی است نه وحدت رأی و نفر،که در این وحدت اجتماعی همزیستی مسالمت آمیز برادری و برابری شرط است كه مشکلات امروز جامعه به دلیل بی توجهی به همین اصل و قرآن است.

حجت الاسلام عراقی در پایان با توجه به همایش "جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم" به تبیین چند موضوع جهت نگارش و شرکت در همایش پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha