چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: شایسته است در هر استان و شهرستانی ائمه جمعه جلودار شده و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را بیش از پیش فعال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات فراموش شده در کشور بود؛ اما در این سال‌ها اندکی از مهجوریت آن کاسته شده است.

وی افزود: همه ما باید بدانیم زمانی می‌توانیم کشوری زنده داشته باشیم که همدیگر را در زندگی‌ها به خوبی‌ها دعوت کرده و از بدی‌ها دور کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به ضرورت مهربانی و زبان نرم در اجرای این فریضه، تصریح کرد: پیامبران با داشتن صفاتی چون مهربانی و روی گشاده مردمان جامعه خود را نصیحت کرده و به آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند؛ زیرا امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوب و قلب نرم در افراد اثر می‌گذارد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: در سال‌های گذشته با این‌که قانون عفاف و حجاب و امربه‌معروف و نهی از منکر آمده بود؛ اما اگر فردی در پی امربه‌معروف و نهی از منکر مجروح یا کشته می‌شد معلوم نبود چه حمایتی از او صورت می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که در کشور اتفاقاتی افتاد که ما جایگاه قانونی برای دفاع از آمر به معروف نداشتیم.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: تا اینکه در فروردین 94 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد و از آن تاریخ تابه‌حال همه چیز روشن است؛ به‌گونه‌ای که اگر الآن کسی در مقام امربه‌معروف و نهی از منکر بود و کسی به او متعرض شد ده‌ها ضمانت اجرایی از او حمایت می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان‌ها ائمه جمعه رئیس ستاد شهرستانی امربه‌معروف و نهی از منکر بوده و از سوی دیگر در طول این سال‌ها سپاه دبیر این ستاد بوده و نیروهای مستعد آماده برای این کار در سپاه و بسیج تربیت شده‌اند.

وی افزود: شایسته است در هر استان و شهرستانی ائمه جمعه جلودار شده و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را بیش از پیش فعال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha