پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالگرد حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی

حوزه/همزمان با نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، آیین بزرگداشت یکمین سال ارتحال وی ۲۲ خرداد در سازمان سمت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران،‌ نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، استاد حوزه و دانشگاه و رئیس فقید سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، آئین بزرگداشت شخصیت و مقام علمی این استاد فقید روز چهارشنبه بیست و دوم خردادماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ با حضور شخصیت‌های ملی، سیاسی و علمی و استادان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه در محل سازمان «سمت» واقع در بزرگراه جلال آل احمد، ضلع غربی تقاطع یادگار امام برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است،‌ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود ۳۳ سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت. وی همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس بود و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت.

از جمله آثار ایشان، می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت» (تألیف)، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه» (تألیف)، «نقد تفکر فلسفی غرب» (ترجمه)، «تأملات در فلسفه اولی» (ترجمه) و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» (ترجمه) اشاره کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha