جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتقاد از گوگل به خاطر پیشنهاد تماشای ویدئوی حمله به مساجد

حوزه/ کاربران اینترنتی از گوگل به خاطر الگوریتمی در سرچ که پیشنهاد تماشای ویدئوی ممنوعه حمله به مساجد کرایست چرچ را می دهد، انتقاد کرده و خواستار توقف آن شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از nzherald، شرکت گوگل به خاطر الگوریتم پیشنهاد تماشای ویدئوی مربوط به حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

کارا سغیدین، یک مدیر بازاریابی دیجیتالی روز گذشته در این رابطه در پیامی توییتری خشم خود را از این شرکت غول آسای اینترنتی ابراز کرده و گفت که وقتی قصد داشته بازی فوتبال بین دو تیم را جستجو کند، سرچ گوگل به او پیشنهاد دیدن ویدئوی تیراندازی در مسجد را داده است.

وی نوشت: گوگل! از خودت خجالت بکش!  هنگامی که می خواستم جام جهانی فوتبال بین نیوزیلند و هلند را تماشا کنم و سرچ کردم، چنین چیزی برای من آمد! گوگل باید این وضعیت را کنترل کند!

گفته می شود عامل حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند که 51 نمازگزار را به قتل رساند ویدئوی زنده این حمله را در فیس بوک به صورت زنده منتشر کرد. این ویدئو پیش از اینکه توسط فیس بوک حذف شود، 4 هزار بار تماشا شد. و از آن زمان تاکنون کپی شده و با وجود اینکه دولت های اروپایی آن را ممنوع اعلام کرده اند اما به صورت مجازی توسط شبکه های مجازی متعلق به گوگل یعنی یوتیوپ، توییتر و دیگر سایت ها منتشر شده است. البته  این ویدئو دیگر از طریق آن لاین در دسترس نیست و تماشای آن جرم محسوب می شود.

یک سخنگوی گوگل مدعی شد که این الگوریتم پیشنهادی از سوی گوگل از طریق جستجوی کاربران به صورت خودبخود به وجود آمده است. وی مدعی شد که گوگل تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این روند به کار می گیرد، اما همیشه تلاش ها مفید واقع نمی شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha