پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ یک طراح لباس نیوزیلندی در منطقه نلسون تامسن، لباس مخصوصی برای بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند طراحی کرده که از ۵۱ روسری تشکیل شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، یک طراح لباس در منطقه مسکونی نلسون تاسمن در نیوزیلند، به طراحی لباس محجبه ای در یادبود از قربانیان حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ اقدام کرده است. وی یک پوشش هنری برای بزرگداشت قربانیان این حمله تروریستی طراحی کرده است.

سوزان موت، طراح لباس، این لباس هنری را با بکارگیری 51 روسری، هر یک به عنوان نمادی از 51 تن کشته های حمله 15 مارس طراحی و آماده سازی کرده است. گفته می شود دراین حمله که در دو مسجد لینوود و النور در شهر کرایست چرچ اتفاق افتاد، یک مهاجم نژادپرست استرالیایی تبار، با اسلحه به سوی نمازگزاران آتش گشوده و عده زیادی را کشت.

از این لباس هنری ویژه شنبه شب به مناسبت جشنواره عید سعید فطر و پایان ماه مبارک رمضان پرده برداری شد. نام این لباس «اشک های الله» می باشد و طراح آن را شیوه ای برای ادای احترام به جامعه اسلامی عنوان کرده است.

این حجاب از روسری های سفید، قرمز و صورتی طراحی شده و از 51 قطعه تشکیل شده است.

موت در این باره گفت: من درباره حجاب اطلاعات جمع آوری کرده و محبوبیت زیادی در این باره به وجود آمده بود و حتی نخست وزیر نیز آن را به سر کرده بود. به همین دلیل نیز تصمیم گرفتم لباسی از آن طراحی کنم.

وی افزود: قرمز نشان خشونت و نفرت عامل حمله، صورتی نماد عشق و حمایت از جامعه اسلامی و سفید نماد ارواح قربانیان است که به سوی بهشت شتافته اند. این شیوه من برای ادای احترام بود.

موت ابراز امیدواری کرد از این لباس برای جمع آوری کمک های خیریه برای جامعه اسلامی استفاده کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha