پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید یک ماه روزه‌داری و دستاوردهای معنوی آن پشتوانه‌ای برای گسترش معنویت در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع شماری از مسئولان فرهنگی استان، با تأکید بر حفظ دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: یک ماه روزه‌داری یعنی پاسخ به فطرت، زیرا فطرت ما، ما را به سمت خدا و معنویات فرا می‌خواند.

وی افزود: منتهی در طول سال گاهی طبیعت ما بر فطرت ما غلبه می‌کند یا نور فطرت ما را کمرنگ می‌کند؛ اما ماه رمضان از فطرت ما غبارروبی و غبارزدایی می‌کند و باعث می‌شود به فطرت الهی و نورانی خود باز می‌گردانیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع عید فطر یعنی عید پاسخگویی به ندای فطرت در مقابل طبیعت و هوی و هوس و به همین دلیل هم آن را جشن می‌گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: ما یک ماه با شکم و شهوت و هواهای نفس مبارزه کرده و جهاد اکبر داشته‌ایم و عید فطر موعد شکرگزاری نعمت پیروزی انسان در خودسازی و جهاد اکبر بود.

وی ادامه داد: درواقع به یمن پیروزی این جهاد بزرگ که هدایت بر هوای نفس غلبه کرده، در روز عید به پایگاه‌های عبادت آمده، سر به سجده شکر گذاشته و به درگاه باری‌تعالی اظهار امتنان می‌کنیم که یک ماه فرصت خودسازی و جهاد اکبر به ما داده و سرمایه سالیانه را کسب کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که این سرمایه سالیانه در طول سال پشتوانه‌ای برای گسترش معنویت در زندگی ما و قرب الی الله و انس با کتاب الله باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha