جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش ملی «پرچمداران انقلاب» تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده دفاع مقدس-حجت الاسلام مصلحی

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس گفت: پرچمداری نهضت و انقلاب از جانب امام راحل به دست روحانیت سپرده شد و روحانیت در طول انقلاب گام های مهمی برداشته و رهبر انقلاب نیز در قسمت تاریخی بیانیه گام دوم انقلاب به این نقش پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی پیش از ظهر امروز در همایش ملی پرچمداران انقلاب ویژه تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده که در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب ماموریت حفظ آثار و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به بنیاد حفظ آثار داده اند و تاکید کرده اند که حفظ ارزش ها و نشر آثار انقلاب اسلامی را نیز دنبال کنند.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار در زمینه چهلمین سال انقلاب اسلامی نمایشگاهی را در تهران راه اندازی کرد و در این نمایشگاه یکی از موضوعات پرداختن به نقش امام خمینی(ره) در معماری انقلاب اسلامی بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس گفت: پرچمداری نهضت و انقلاب از جانب امام راحل به دست روحانیت سپرده شد و روحانیت در طول انقلاب گام های مهمی برداشته و رهبر انقلاب نیز در قسمت تاریخی بیانیه گام دوم انقلاب به این نقش پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی بیان کرد: مجموعه های حوزوی در این حرکت عظیم بنیاد حفظ آثار را همراهی کردند، مرکز مدیریت، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، شورای عالی حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از مهم ترین مجموعه های حوزوی در همراهی این حرکت بوده است.

وی تاکید کرد: در انقلاب و در طول این 40 سال روحانیت نقش رهبری و عقبه اعتقادی نظام اسلامی را ایفا کرده است، دوم نقش روحانیت در تبیین مبانی و تشریح دفاع مقدس و سوم نقش این قشر در پیشبرد اهداف مقاومت بسیار چشمگیر بوده است؛ ویژگی این انقلاب الگو شدن برای دنیای بشری بوده و راهکارهایی را برای مقاومت و ایستادگی می دهد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بخش چهارم نوع مدیریت روحانیت در بکارگیری مردم در این نهضت امام خمینی(ره) و بخش های اقتصادی و مبارزه با فتنه های مختلف بوده است، در دوران دفاع مقدس دستگاه های دولتی چندان پای کار نبودند و بودجه تخصیص داده شده برای دفاع مقدس بین 13 تا 17 درصد کل بودجه کشور بود. اما امام راحل عقبه های مردمی دفاع مقدس را تقویت کرد و ما در هیچ جنگ و انقلابی این حضور چشمگیر را یافت نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی یادآور شد: پنجم نقش ائمه جماعات در رهبری این حرکت بود؛ بسیاری از افراد برای این سخن که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و تاکید رهبری بر زانو زدن آمریکا پوزخند می زنند، اما باید بدانیم این ها سخنان الهی است. در فتنه 88 که بنده وزیر بودم جوانان برای حفظ انقلاب پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه آینده را بدون تاریخ نمی توان ساخت، ادامه داد: نقش جوانان در حرکت انقلاب به عنوان ششمین محور و انتقال این تجربیات به آنان و مدیریت روحانیون به عنوان پرچمداران انقلاب از دیگر محورهای مطرح شده است.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس مطرح کرد: امروز استکبار جهانی و سلطنت طلبان برای کشور 5 جلد کتاب تاریخ تالیف کرده اند و اگر ما مراقبت نکنیم این کتب وارد کشور و فضاهای علمی می شود، کمااینکه برخی از تاریخ های امروز نیز با دخل و تصرف صهیونیسم انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی تصریح کرد: مستند سازی و تدوین تاریخ انقلاب تحت قیمومیت مقام معظم رهبری و فراخوان مقاله و راه اندازی کمیته های لازم از دیگر محورهایی است که در حال شکل گیری است.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا ادامه داد: انقلاب اسلامی یک ویژگی دارد که در دنیا نمونه ندارد و رهبر انقلاب در فرصت های مختلف مجموعه های بسیاری را در زمینه تالیف آثار دفاع مقدس به کار می گیرند. امروز عراقی هایی که در راهیان نور شرکت می کنند فرزندان کسانی هستند که توسط رزمندگان ما کشته شده اند، اما به عشق انقلاب به این حرکت می پیوندند.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس طلبه شهید اروپایی به ثبت رسیده و این ویژگی ای است که انقلاب اسلامی داشته و به مردم مختلف دنیا رسیده است.

مشاور نماینده  ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: امام خمینی(ره) ایجاد حاکمیت اسلامی، بیداری اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) را هدف انقلاب اسلامی می دانستند و امروز هر سه هدف امام در حال اجرا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha