جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ شعبان رمضان موباجه - تصویر آرشیوی

حوزه/ در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم اوگاندا شیخ شعبان رمضان موباجه مفتی این کشور از حمایت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی رادیو بلال اوگاندا در محل سالن اجتماعات شورای عالی مسلمانان کامپالا و با حضور مفتی این کشور برگزار شد و جوایزی به برندگان رده های حفظ کل ، نصف ، ثلث ، جزء و قرائت اهدا شد. این مراسم با حضور مفتی بزرگ اوگاندا شیخ شعبان رمضان موباجه ، قزلسفلی رایزن فرهنگی ، جمعی از ائمه جمعه و جماعات ، شخصیت های دینی برگزار شد.

 در این مراسم شیخ شعبان رمضان موباجه مفتی ملی اوگاندا، در بخشی از سخنان خود از رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا به خاطر مشارکت در برگزاری مسابقات قرآنی ، حمایت از برنامه های فرهنگی و دینی شورای عالی مسلمانان این کشور به ویژه برنامه رادیوئی "صلح در یک نگاه" رادیو بلال تشکر کرد.

 مفتی ملی اوگاندا در بخشی از سخنان خود از ائمه جمعه و جماعات و نخبگان اسلامی این کشور خواست بر اساس تعالیم عالیه اسلام ، سیاست گفتمان و ادبیات وحد ، صلح  و برادری را اتخاذ نموده و از  مطرح کردن سخنان و اظهارات نفرت انگیز که بر خلاف سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) بوده ، به تروریسم منجر شده و بین جوانان آشفتگی ایجاد می‌کند، پرهیز نمایند.

شیخ شعبان رمضان موباجه در ادامه سخنان خود یک بار دیگر گفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف با شورای عالی مسلمانان اوگاندا صمیمانه همکاری دارد . لذا از طرف ملت مسلمان اوگاندا  از دولت جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر به عمل می آورم .

 قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن مجید با بیان اینکه همه شرکت کنندگان در این مسابقه برنده شده و هیچ بازنده ای نخواهیم داشت گفت: قرآن مجید سنگ زیرین اسلام، کامل ترین و جامع ترین کتاب الهی برای تمام نیازهای مادی و معنوی بشریت برنامه داشته و سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین نموده است.

 وی با بیان اینکه یکی از اهـداف حـفظ آیات قرآن عمل به دستورات آن است گفت قرائت، حفظ، تدبر، درک و فهم قرآن مجید مقدمه ای براى تحقق فرامین خداوند متعال برای رسیدن به انسان کامل می باشد و جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود ضمن حمایت از حافظان ، قاریان و مفسران قرآن مجید برای ترفیع سطح علوم قرآنی آن ها دوره های ویژه ای برگزار خواهد کرد.

 قزلسفلی با بیان اینکه قرآن مجید داروی همه بیماری ها می باشد گفت راه حل انواع مشکلات و بحران های دنیا ، شناخت قرآن مجید، عمل به آن و تمسک به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) آن حضرت در همه ابعاد زندگی می باشد .

 رایزن فرهنگی با اشاره به عواقب سوء " علم بدون ایمان " گفت: علم و صنعت عاری از معنویت و نبود بصیرت و بیداری باعث گسترش فتنه ها، تجاوز، نا امنی، ستمگری و... برای جامعه بشریت می شود.

این مسابقات به مدت بیست روز در سطح مدارس ابتدائی و راهنمائی این کشور در محل استودیو رادیو بلال انجام شده بود. در پایان مراسم پانزده حافظ و قاری به عنوان برندگان مسابقات از  مجموع یکصد و بیست شرکت کننده جوایز ارزنده ای دریافت نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha