جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکایی ها سمّ است، گفت: هرجا کوتاه آمدیم دشمن به ما آسیب زد، در قضیه برجام نیز چنین اتفاقی افتاد و مسئله هسته‌ای ما نابود شد و هیچ ثمره‌ای از این مذاکره دریافت نکردیم‌ اما در جنگ هشت ساله در محاصره شرق و غرب بودیم اما با مقاومت به پیروزی رسیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام شهید محمد خرسند و اربعین حجت الاسلام شهید مصطفی قاسمی که عصر امروز در مسجد نور تهران برگزار شد، با اشاره به شهادت این دو روحانی، اظهار داشت: از ابتدای عالم خلقت جریان حق و باطل مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند و در حرکت حامیان حق و پرچم داران حقیقت هرچه همت بالاتر بوده، هزینه بیشتری را بر خود هموار کرده‌اند و قربانیان زیادی را در این راه داده‌اند.

وی افزود: پیروزی و ثبات جبهه حق به حقانیت و اتصال آن به حق مطلق است و ماندگاری،  نشان از همین پیروزی دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر جبهه‌ای فرمانده‌اش مقاوم و اهل صبر و تقوا باشد و این قدرت را به زیرمجموعه خود انتقال دهد، پیروزی میسر می‌شود. چون جمعیتی همراه رهبری هستند که انسان‌هایی آگاه، آزاد و انتخاب‌گر هستند که راه حق را یافته و بنا دارند که آن را ادامه بدهند.

عضو شورای راهبردی حوزه علمیه تهران عنوان داشت: خداوند در سوره احقاف می فرماید که انسان‌های استوار همچون کوه در برابر طوفان خم به ابرو نمی‌آورند و هیچ ترس و غم و تشویشی به آن‌ها راه ندارد اما انسان‌هایی که سست عنصر هستند، غصه می‌خورند. فردی که به وظایف خود عمل می‌کند دیگر جای پشیمانی برای او باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن وعده‌های الهی درباره پیروزی اهل حق از راه مقاومت و مبارزه را داده است و بشارت داده که ملائکه‌ای را به صورت دسته جمعی برای انسان‌هایی که جان خود را در راه خدا داده‌اند می‌فرستند و می‌گویند که نگران هیچ چیز نباشید. آن‌هایی که دارای نفس مطمئنه هستند و در خط ولایت، حقیقت و مبارزه هستند و تا آخر خط ادامه می‌دهند با دیگر بهشتی‌ها متفاوت اند و جایگاهی مخصوص در جنت خداوند دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: خداوند وعده می‌دهد که اگر در راه دین باشید و زیر پرچم ولایت و انقلاب عمل کنید و هدف و بزرگی مقصد را دنبال کنید، خداوند نیروهای نامرئی خود را برای کمک می‌رساند. در جنگ ۳۳ روزه لبنان اسرائیلی‌ها اعتراف کردند که عناصری سفیدپوش با آن‌ها مبارزه کرده اند . قطعا در جنگ هشت ساله خودمان یا مقاومت مردم یمن در برابر سعودی ها، از این آثار الهی وجود داشته و ملائکه در دل دشمنان رعب و وحشت می‌اندازند.

وی گفت: مسئله مقاومت در طول تاریخ ثمر داده است و محور صحبت‌های مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت امام خمینی مقاومت بود‌، اینکه هرجا کوتاه آمدیم دشمن به ما آسیب زد. در قضیه برجام نیز چنین اتفاقی افتاد و مسئله هسته‌ای ما نابود شد و هیچ ثمره‌ای از این مذاکره دریافت نکردیم‌ اما در جنگ هشت ساله در محاصره شرق و غرب بودیم اما با مقاومت به پیروزی رسیدیم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با تاکید بر اینکه ارتباط با آمریکا سمّ است، افزود: در جلسات خصوصی رهبری عده ای می ‌گویند که یا جنگ یا مذاکره پیش رویمان است. چگونه این صحبت را می‌کنند و از تجربه‌های گذشته درس نمی‌گیرند‌. این افراد یا وابسته و یا متوهم و نادان هستند و معتقد به دستورات و وعده‌های الهی نیستند. مرگ بر این رابطه، این رابطه گرگ و گوسفند و رابطه باج دادن است و در همین مذاکره نیز ما باج دادیم و چیزی دریافت نکردیم. امریکا متعهد نبود و تحریم‌ها همچنان پابرجا ماندند. پس اگر یک بار دیگر عقب نشینی کنیم، هیچ چیز دیگر از ما باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: امام خمینی(ره) گفته‌اند که از ترور و شهادت نترسید و نمی‌ترسید! چون شهادت یک سعادت ابدی است و کسی می‌ترسد که به آخرت اعتقاد نداشته باشد. خداوند عاشق مومن است و خودش تمام وجود مومن را می‌خرد و الهی می‌کند‌. شهیدان حی مطلق  هستند و از نزد خدا روزی دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر جوانی که سر سفره شهید، هدایت شود نتیجه‌اش صفوف نماز عید فطر است که جوانان ما همین جوانه‌های انقلاب بودند و شکوه به یاد ماندنی را رقم زدند. نقل می‌کنند شهیدی که مظهر مشیت خداوند است و بهشت را دیده با آنکه به آن رسیده، درخواست می‌کند که برگردانده شود تا دوباره طعم شهادت را بچشد. از بهشت بالاتر رنگ خدایی گرفتن است و شهدا به آن رسیده‌اند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام سجاد(ع) می‌گویند شهادت جزو کرامت‌های ما است. این کرامت در طول تاریخ به علما رسیده است و حضرت امام خمینی کاری کردند که ادامه دهنده کار رسول الله(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) شدند اما باز با چنین مقامی، خود را پیرو شهدای دفاع مقدس حتی آن جوان سیزده ساله می‌دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با اشاره به شهادت دو روحانی مجاهد، گفت: عمامه یک روحانی کفن اوست و از ابتدا آمده تا سرباز و اهل قیام باشد و جامعه را بسیج و همراه کند. حجت الاسلام شهید خرسند از اعضای حزب موتلفه بودند و انسانی عارف، موحد، مخلص بودند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha