جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلیسایی در جاوا، مراسم بزرگداشت عید سعید فطر را برای مسلمانان برگزار کرد

حوزه/ کلیسایی در شهر مالانگ در ایالت جاوای شرقی در مالزی از مسلمانان مسجد همسایه برای شرکت در مراسم عید سعید فطر که در محوطه برگزار کرده بود ، پذیرایی نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thestar، کلیسایی در شهر مالانگ در ایالت جاوای شرقی در مالزی مراسمی به مناسبت بزرگداشت عید سعید فطر برگزار کرده و از میهمانان مسلمان در محوطه کلیسا پذیرایی کرد.

گفتنی است ساخت مسجد اعظم مالانگ در سال 1890 آغاز شده و در سال 1903 ساخت آن به پایان رسید. این مسجد در نزدیکی دو کلیسا با نام های «کلیسای امانوئل» متلق به سال 1861 و کلیسای کاتولیک قلب مقدس متعلق به سال 1905 قرار گرفته است.

پائولوس سانتوز از بانیان کلیسای کاتولیک قلب مقدس در این رابطه گفت: اگر نمازگزاران مسلمان فضای کافی در جاده جلوی کلیسا نداشته باشند ما دروازه های مسجد را باز کرده و از برادران و خواهران مسلمان برای برپایی نماز عید در محوطه کلیسا دعوت به عمل می آوریم.

وی افزود: ما با کمال میل عشق و محبت به خدا را با خواهران و برادران مسلمانی که برای همدلی و تعامل به اینجا آمده اند شریک می شویم. ما همچنین روزنامه های قدیمی را به عنوان زیر انداز و آب معدنی را برای وضو گرفتن در اختیار آنان قرار دادیم.

 

عشرین آشنا بانوی مسلمان 29 ساله مالزیایی که در این مراسم شرکت کرده بود گفت: در حقیقت یک مسجد در نزدیکی خانه شوهرم هست، اما من تصمیم گرفتم به مراسمی که در محوطه کلیسا برگزار شد بروم و فضای همدلی در آنجا را تجربه کنم.

وی افزود: ما اوایل صبح با 7 تن از اعضای خانواده به این مراسم رفتیم.

آشنا که یکی از مسلمانان غیرمحلی می باشد ضمن بیان اینکه از این تجربه لذت برده گفت:  من بسیار خوشحالم از اینکه می بینم ما با وجود اینکه ادیان متفاوتی داریم، اما هنوز همدلی و کممک متقابل در میان ما به چشم می خورد. در منطقه ای که من زندگی می کنم اسلام اکثریت است و تعامل اجتماعی زیادی میان مسلمانان و غیرمسلمانان نیست.

یکی از بانیان مسجد نیز در این رابطه گفت: ما همیشه روابط خوبی با هر دو کلیسا داشته ایم، به عقاید همدیگر احترام می گذاریم، به هم کمک می کنیم تا هر دو گروه بتوانند با آرامش به عبادت و نیایش مشغول باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha