شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میرزایی

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی گفت: طرح نشاط معنوی با همکاری نهادهای فرهنگی و با حضور مبلغین اوقاف استان در ۱۵ بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام داود میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه اظهار داشت: نشاط معنوی در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و توانمندسازی آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و جنگ نرم در فصل تابستان در 15 امامزاده و بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

وی هدف از این طرح را آشنایی نوجوانان و جوانان با مسائل دینی عنوان کرد و افزود: جذب جوانان و نوجوانان به مسائل دینی و یادگیری آن از جمله اهداف این طرح است که در سه محور آموزشی، اردویی و ورزشی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ادامه داد: این طرح با همکاری بسیج، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و کانون مساجد و با حضور مبلغین بومی و مبلیغن اعزامی از قم و هم چنین توسط مربیان سبک زندگی اسلامی که دوره‌های مختلفی را در قم سپری کرده‌اند از 13 تیر همزمان با دهه کرامت شروع و تا 29 مرداد همزمان با عید غدیر خم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فاصله مسافتی برخی بقاع متبرکه از شهرها و عدم امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در محیط امامزاده‌ها گفت: برخی بقاع متبرکه از شهر فاصله زیادی دارند و لذا اوقاف نمی‌تواند برنامه‌های دائمی فرهنگی را در آن‌ها برگزار کند.

حجت الاسلام میرزایی اضافه کرد: با توجه به اینکه امامزاده سید بهلول شهرستان خوی در داخل شهر قرار دارد برنامه‌های فرهنگی، آموزش قرآن، تربیت حافظ قرآن و اعزام به عتبات عالیات به صورت مستمر در آن‌جا اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها سبقه تاریخی دارند و تعمیرات آن‌ها منوط به همکاری میراث فرهنگی می‌باشد که همکاری لازم توسط میراث فرهنگی باعث حفظ و مرمت بیش از پیش بناهای تاریخی بقاع متبرکه می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha