پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کلباسی

حوزه/ حجت الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه سایت پذیرش حوزه علمیه از بهمن ماه ۹۷ آغاز شده و تا روز ۷ تیرماه که آزمون کتبی ورودی حوزه علمیه برگزار می شود، گفت:مهلت ثبت نام هست و امکان تمدید مهلت ثبت نام تا پایان مردادماه هست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام ولاء کلباسی، در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون پذیرش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در روایتی هست که خداوند اگر بخواهد خیر کثیری به کسی بدهد او را فقیه در دین می کند و این امتیاز عالی است که خداوند به طلاب داده است.

وی بیان کرد: فراگیری علوم پایه و مقدماتی، فهم عمیق علوم و معارف اسلامی بر اساس قرآن و مکتب اهل‌البیت، تربیت عالمان صاحب نظر در رشته‌های علوم حوزوی و تولید علم و اندیشه ­ناب اسلامی تنها بخشی از اهداف حوزه های علمیه است.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه زمینه سازی تکامل رشد وسلوک معنوی و تامین نیارهای معنوی جامعه اسلامی و رشد انگیزه دفاع فرهنگی از اسلام و نظام اسلام از دیگر اهداف اصلی حوزه علمیه است، گفت: در حوزه علمیه آموزش به دو روش کوتاه مدت و بلند مدت است که روش بلند مدت متداول بوده ودر چهار سطح تحصیلی می کنند که آخرین سطح معادل دکترا است

وی عنوان کرد: یک دوره آموزشی کوتاه مدت پنج ساله  سفیران هدایت هست که پس از پایان تحصیل، تعهد تبلیغ در مناطق را دارند

حجت الاسلام کلباسی در باب شرایط پذیرش حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: برخورداری از صلاحیت اخلاقی، اعتقادی واجتماعی و دوم اعتقاد به نظام وولایت فقیه وتابعیت جمهوری اسلامی و اتباع خارجه باید در جامعه المصطفی و دارا بودن حداقل مدارک تحصیلی آموزشی اعم از دیپلم و پایه هشتم نظام جدید با معدل ۱۶  به بالا را دارا باشنداز جمله شرایط پذیرش است.

وی با اشاره به اینکه سایت پذیرش حوزه علمیه از بهمن ماه ۹۷ آغاز شده و تا روز 7 تیرماه که آزمون کتبی ورودی حوزه علمیه برگزار می شود، گفت:مهلت ثبت نام هست و امکان تمدید مهلت ثبت نام تا پایان مردادماه هست.

حجت الاسلام کلباسی عنوان کرد: آزمون ورودی در سه مقطع پایه هشتم، دیپلم  و دانشگاهی آزمون گرفته می شود که عمدتا از دروس عمومی مقاطع بوده است.

وی ابراز کرد: حوزه علمیه اصفهان دارای ۴۳ مدرسه علمیه در سطح استان دارا است که حداقل یک هزار نفر ظرفیت پذیرش طلاب را دارد، در سالهای گذشته عمدتا ۱۵۰۰ نفر از جوانان ثبت نام و در نهایت بعد از گذراندن مصاحبه و مراحل پزشکی و معاینات نزدیک به ۸۰۰نفر پذیرش نهایی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha