پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آرم صدا و سیما

حوزه/ کارشناس و منتقد حوزوی سینما و تلویزیون تصریح کرد: متاسفانه متناسب با نیازهای دینی و معرفتی مردم و جوانان، برنامه سازی قوی و خلاقانه و خوب در تلویزیون نداشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته کاهش بودجه های سازمان صدا و سیما در سال های اخیر نیز در این قضیه بی تاثیر نبوده اما آن چه مهم می باشد لزوم حمایت هدفمند از برنامه سازان خلاق و دارای ایده های بکر در این عرصه به ویژه برنامه های مناسبتی همچون ماه مبارک رمضان و یا محرم و صفر است.

وی افزود: طبعاً یکی از الزامات مهم فراروی فعالیت رسانه ملی در این باره تربیت و آموزش نیروی متخصص و خلاق و به خصوص حمایت از آن هاست تا خروجی کار ، آثار و برنامه های جذاب و در عین حال پرمحتوا باشد.

این کارشناس و تحلیلگر مسایل فرهنگی ادامه داد: از سویی باید در این عرصه ها علاوه بر برنامه های کوتاه مدت در فاز میان مدت و بلند مدت نیز فکر کرد و طرح هایی ریخت که به عنوان مثال ما برای پنج سال یا ده سال آینده ، طرح و نقشه راه داشته باشیم و بدانیم از کجا می خواهیم به کجا برسیم و طی این طریق بر اساس چه ابزار و امکانات و به چه شیوه ای صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن در جنگ فرهنگی به شدت در حال فعالیت است ما نباید در این میدان نبرد، بی تفاوت و کم تفاوت باشیم و حال آن که متاسفانه در حال حاضر به خصوص در زمینه برنامه سازی تلویزیونی آن طور که باید و شاید موفق عمل نکرده ایم و نتوانسته ایم بر اساس نیازهای معرفتی و دینی مردم و نسل جوان به تولید برنامه های جذاب و اثربخش بپردازیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha