پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دشمن حداکثری تهاجم کرده است ما هم باید حداکثری دفاع کنیم؛ زیرا آن‌ها هرچه توان دارند علیه ارزش‌های ما به کار گرفته‌اند؛ اما متأسفانه ما حداقلی، رفع مسئولیت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برخی هنجارشکنی‌های اخیر در کشور در زمینهٔ حجاب و عفاف، بر دغدغه مندی بیشتر مردم و مسئولان در این زمینه تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه، تشکل‌های دینی و مذهبی و بسیج در برابر ترویج حجاب و برخورد با بی‌عفتی و هنجارشکنان، افزود: باید با ترویج معروفات جلوی منکرات گرفته شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به روایت «قِیلَ مَا السَّدَادُ؟ قَالَ: دَفْعُ الْمُنْکرِ بِالْمَعْرُوفِ» اظهار کرد: از امام حسن (ع) سؤال شد: سَداد چیست؟ فرمود: پس زدن بدی با خوبی؛ ازاین‌رو تا معروف‌ها در جامعه زیاد نشوند منکرها جمع نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه متأسفانه کارهای اثباتی در این زمینه اندک است، افزود: در زمینهٔ این ناهنجاری‌ها از جمله بدحجابی اقدامات و انتقادهای سلبی زیادی داریم اما در معروف گستری کند و ضعیف عمل می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: برای مقابله با این ناهنجاری‌ها الآن وقت حرکت شتر مانند نیست؛ بلکه باید مانند اسب تیزرو برویم.

وی با تأکید بر اینکه باید علیه شبهات فضای مجازی فعالیت کنیم، اظهار کرد: فعالیت ما باید به‌گونه‌ای باشد که اگر لجن‌زار فضای مجازی وجود دارد ما هم گلزارها را به مردم نشان دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در این راستا باید کانون‌های اصلی فساد گستر را هدف قرار دهیم، افزود: الآن مردارها و لجن‌زارهای ضد اخلاق زیادی داریم که باید با آن‌ها مقابله کرد.

وی با بیان اینکه الآن جنگ نرم است و باید با جنگ نرم پاسخ دهیم، ادامه داد: دشمن حداکثری تهاجم کرده است ما هم باید حداکثری دفاع کنیم؛ زیرا آن‌ها هرچه توان دارند علیه ارزش‌های ما به کار گرفته‌اند؛ اما متأسفانه ما حداقلی، رفع مسئولیت می‌کنیم؛ ازاین‌رو لازم است همه ما با تمام توان وارد میدان شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha