پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 494512
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
دوره آموزشی حوزه علمیه هامبورگ

حوزه/ تعدادی از طلاب آلمانی حوزه علمیه هامبورگ دوره آموزشی خود را در مشهد آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام احمد زهرایی، مدیر اردوی آموزشی حوزه علمیه هامبورگ در ایران، با اشاره به اینکه رویکرد این دوره آموزشی مسئله محور و مبتنی بر بررسی چالش ها و راهکارهاست، ابراز کرد: تعداد ۳۹ تن از طلاب این حوزه از ۱۲ تا ۲۲ تیرماه در این دوره آموزشی حضور دارند.

حجت الاسلام زهرایی درباره دوره آموزشی مشهد نیز با بیان اینکه هر روز بحث قرآن در قالب حلقه ها و دروس در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار می شود، ابراز کرد: روش های تحقیق، تدریس و تبلیغ و نیز آشنایی با طب سنتی از دیگر برنامه هایی است که در این دوره ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دوره زبان فارسی نیز در حال برگزاری است، اظهار کرد: بحث های فرهنگی و زیارتی، دروس اخلاق،  آشنایی با ایران و اردوهای جهادی از دیگر کارهایی است که برای این دوره آموزشی در نظر می باشد.

مدیر اردوی آموزشی حوزه علمیه هامبورگ در ایران افزود: سه سال است که طلاب شرکت کننده در این دوره به اردوی جهادی اعزام می شوند و امسال نیز این افراد در اردوی جهادی کلات برای کمک به سیل زدگان حضور خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 73 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه هامبورگ در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد منطبق با دروس جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام زهرایی با اشاره به فعالیت و راه اندازی کانون هایی از سوی طلاب حوزه علمیه هامبورگ، از برنامه 20 ساله برای رشد این حوزه در منطقه اروپا گفت و خاطر نشان کرد: رویکرد تربیتی و اجتهاد محور در دستور کار قرار دارد و اساتید نیز با شاخصه های چهارگانه دانشی، انقلابی، تربیتی و مهارتی انتخاب می شوند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha