جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آيت الله نوري همداني بر توجه به آرا و افكار امام راحل در حوزه‌هاي علميه تاکید کرده و گفتند: شخصيت امام و افكار ايشان كم‌نظير است لذا بررسي و تبیین شخصيت و افكار و آثار امام براي نسل جوان بسيار ضروري می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در ديدار عده‌اي از مبلغان اعزامي از دفتر ایشان در ماه مبارك رمضان با اشاره به حضور مردم در سالروز رحلت حضرت امام رحمت الله عليه اظهار داشتند: بيانات محكم رهبري در مقابل دشمن و ترسيم نقشه راه ايشان براي خدمت به مردم و بيان راه صحيح مقاومت، نشان از اين است كه هنوز افكار امام زنده است و مردم به آن پايند.

معظم له گفتند: امروز دشمن تمام توان خود را در مقابل ملت ايران بكارگرفته و با تحريم و تهديد قصد تضعيف نظام را دارد؛ اما بايد توجه داشت كه چهل سال است دشمن درپي شكست ملت ايران است و از هيچ نقشه‌اي براي آزار و اذيت مردم ايران دريغ نكرده‌است.

ایشان مکر و توطئه های دشمنان را همان روش‌های گذشته اما با رنگ و لعاب جديد خواندند و گفتند: باید در مقابل این توطئه‌ها مقاومت كرد؛ اين مردم با توكل به خدا راه خود را طي كردند و با مقاومت به عزت رسيدند و ان شاءالله از اين مرحله نیز با عزت عبور خواهیم کرد.

معظم‌له نقش مديران را در شكست نقشه‌هاي دشمن مهم دانسته و افزودند: مديران باور داشته باشند كه با توكل به خدا و اتكا به قدرت عظيم ملت و استفاده از ظرفيت‌ها و منابع داخلي و توجه به فرمايشات رهبري مي‌توان گام‌هاي بلند برداشت و به مردم خدمت كرد و سبب به‌زانو درآوردن دشمن شد.

ایشان ادامه دادند: مسئولان باید خدمت به مردم را اولويت خود بدانند، همانطوركه حضرت اميرالمومنين عليه‌السلام به مالك فرمودند: «اصل و ستون دين و كساني كه در مقابل دشمن مي‌مانند همين مردم هستند.» ما اين نكته حضرت را در دوران دفاع مقدس و تمام مراحل انقلاب ديديم لذا امام (ره) فرمودند: «مردم ولي نعمت ما هستند»؛ پس خدمت به اين مردم با وفا و مقاوم ايران، لازم است و همه بايد با افتخار و بدون هيچ منتي خدمت كنيم و هركسي به هر شكلي به مردم خدمت كرد ماجور خواهد بود.

حضرت آيت الله نوري همداني بر توجه به آرا و افكار امام راحل در حوزه‌هاي علميه تاکید کرده و گفتند: شخصيت امام و افكار ايشان كم‌نظير است لذا بررسي و تبیین شخصيت و افكار و آثار امام براي نسل جوان بسيار ضروري می‌باشد.

ايشان گفتند: تا به امروز متاسفانه آنطور كه بايد به اين موضوع پرداخته نشده و صدا و سيما هم در اين زمينه كم‌كاري كرده‌است. افكار و انديشه‌هاي علمي و سياسي امام، تقوا، شجاعت، ترس از خدا، زهد و پارسايي، سبك زندگي امام وده‌ها ويژگي ديگر ایشان مي‌تواند براي نسل امروز الگو باشد.

این مرجع تقليد شيعيان در پایان با اشاره به سي سال رهبري آيت الله خامنه‌اي، ايشان را از نظر تقوا و علميّت و سياست و ساده زيستي ممتاز خطاب کردند و گفتند: سي سال رهبري اين كشور در مقابل دشمنان كينه‌توز كار ساده‌اي نبود؛ ولي ايشان با توكل به خدا و توسل به حضرات معصومين عليهم السلام و درايت و تدبير توانستند انقلاب را حفظ كنند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha