جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور

حوزه/ دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طبق گزارشات سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ظالمانه بیشترین کشفیات مواد مخدر را در جهان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، صبح امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به فعالیت های این ستاد اظهار داشت: همزمان با روز مبارزه با مواد مخدر در تهران و ۳۱ استان کشور برنامه هایی در زمینه های مرتبط با این موضوع خواهیم داشت.

 وی در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر افزود: اقدامات جمهوری اسلامی در بخش جهانی و داخلی بی نظیر بوده که گزارشات و آمار های جهانی این مطلب را تایید می کنند.

سردار مومنی گفت: طبق گزارشات سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران، بیشترین کشفیات مواد مخدر را در جهان دارد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: طبق آمار های جهانی، جمهوری اسلامی ایران توانسته ۶۱ درصد مرفین و ۱۷ درصد هروئین را در سال ۲۰۱۷ و در کل ۲۱ تن هروئین را در آن سال کشف کند و این در صورتی است که کشفیات کل اروپا با ۵۰ کشور حدود چهار تن هروئین است!

سردار مومنی ادامه داد: تولید مواد مخدر در کشور مبدا که کشور افغانستان است با توجه به سال های قبل و حضور نیروهای اشغال گر افزایش بسیاری داشته و همچنین سطح زیر کشت مواد مخدر نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

 وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف انسانی و اسلامی خود با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه شبانه روزی دارد و در این خصوص ۳۸۱۴ شهید و ۱۲۰۰۰ جانباز و مجروح از نتایج این مبارزه جهانی است که کشور های غربی به جای حمایت و کمک فقط در مقام بیانیه اکتفا کرده اند.

سردار مومنی گفت: در دو ماهه اخیر ۵۴۰ عملیات و درگیری با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر داشتیم که ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ما از کشور های غربی انتظار داریم که در خصوص مبارزه با مواد مخدر همکاری و کمک های ویژه ای به جمهوری اسلامی داشته باشند چرا که ملت همین کشور ها نیز از اهداف این سوداگری کثیف در دنیا هستند.

سردار مومنی با اشاره به وضعیت آمریکا در حوزه مواد مخدر، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا ۵ درصد جمعیت جهان را دارد و ۲۰درصد زندانیان جهان و ۴۷درصد این زندانیان مستقیم و یا غیر مستقیم با مسئله مواد مخدر درگیر هستند که موسسه نایرا اعلام کرده ۷۰۰۰ هزار نفر به دلیل استفاده از مواد مخدر فوت کرده اند ولی آمار ها در خصوص ایران ۳۶۷۲ نفر بوده که این میزان نیز برای ما قابل قبول نیست.

 وی در ادامه بیان داشت: برنامه این ستاد علاوه بر موضوع درمان، تمرکز اصلی بر پیشگیری در این زمینه است و در این خصوص نیز طرح یاری گران تدوین شده است.

وی افزود: در این خصوص هماهنگی های خوبی بین دستگاه های مختلف فرهنگی و دانشگاهی و انتظامی و امنیتی ایجاد شده و این طرح دو اردوگاه راه اندازی شده و در صدد ایجاد ۱۰ اردوگاه دیگر نیز هستیم که معتادان متجاهر جمع شوند و درمان و با مهارت آموزی ها بتوانند به آغوش خانواده و جامعه برگردند.

سردار مومنی در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، مبنی بر نتایج تفاهم نامه اخیر این ستاد با حوزه های علمیه، اظهار داشت: بنده از آیت الله اعرافی تشکر ویژه دارم که در خصوص مبارزه با مواد مخدر، آمادگی خود را اعلام کردند و با استقبال ویژه ای در این امر از ایشان مواجه شدیم.

وی در خصوص تفاهم نامه امضاء شده با مدیریت حوزه های علمیه توضیح داد: مردم ما مردم دین داری هستند و همیشه در مراسمات مذهبی و بخصوص ماه مبارک رمضان و مراسمات مذهبی دیگر حضور خودجوش دارند از این رو علما و روحانیون می توانند با حضور و تبلیغ خود کمک موثری در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته باشند، لذا در راستای تحقق این تفاهم نامه، کارگروه هایی در مرکز و در سطح هر استان ایجاد شده است.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha