پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمد مروی در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه کرامت

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: جشن‌ها و ویژه برنامه‌هایی که در دهه کرامت برگزار می‌شود، باید الگوی شادی مشروع و بدون انجام فعل حرام را به نسل جوان منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به انتساب دهه کرامت به میلاد با سعادت حضرت رضا(ع)، تصدی برنامه‌های این دهه باید با آستان قدس رضوی باشد، اما به دلیل واگذاری این مسئولیت به وزارت فرهنگ و ارشاد، قانون را محترم می شماریم.

وی نامگذاری روزهای بین میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ولادت حضرت رضا(ع) به عنوان دهه کرامت را ابتکاری تحسین برانگیز برشمرد و افزود: این دهه به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نامگذاری شده است لذا آستان قدس رضوی باید در اجرای برنامه‌ها حضوری فعالی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در حد توان برای پیشبرد برنامه‌های دهه کرامت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی همکاری خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت انتقال شادی و نشاط مشروع به جامعه در اعیاد و مناسبت‌های دینی تأکید کرد و گفت: در جشن‌های دهه کرامت باید این تلقی که جشن و شادی حتما باید با انجام فعل حرام همراه باشد، اصلاح و الگویی از نشاط و شادی مشروع به جامعه منتقل شود.

وی گفت: ائمه اطهار(ع) در احادیث مختلف به مردم توصیه فرموده‌اند که در شادی ما شادی کنید و در عزای ما عزاداری کنید، بنابراین همه ما باید در جهت تحقق این فرمایش ائمه(ع) اهتمام بورزیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: با کمی ابتکار عمل و ذوق می‌توان شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که در عین ایجاد شادی و نشاط، هیچ شبهه فعل حرامی در فعالیت‌ها وجود نداشته باشد.

وی بر لزوم معرفت افزایی در مناسبت‌های دینی نیز تأکید و عنوان کرد: در کنار برگزاری جشن‌ها و ارائه الگوی شادی مشروع به جامعه باید در جهت تقویت بنیه دینی مردم و ترویج معارف اهل بیت(ع) به جامعه تلاش کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان ضمن قدردانی از صوت دلنشین قاریان، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) که در ماه مبارک رمضان موجبات رضایت زائران و مجاوران را رقم زدند، ابراز کرد: مسئولان فرهنگی و تبلیغی آستان قدس رضوی در دهه کرامت همچون مناسبت‌های گذشته در جهت تعمیق مبانی دینی و آشنایی روح و جان مردم با آموزه های اسلامی گام برداشته و در این مسیر تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha