شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کبیریان در  حوزه صالحیه تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران تهران، گفت: مسئولیت طلبگی امری خطیر و ارزشمند است که عنوان رهبری و هدایت جامعه را بر عهده دارد و مردم ایشان را به این عنوان می شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، ظهر امروز از مدرسه علمیه صالحیه خواهران تهران بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید، حجت الاسلام و المسلمین کبیریان ضمن تقدیر از زحمات مسئول، مدیر و معاونین مدرسه علمیه صالحیه، در سخنان کوتاهی به تبیین رسالت های طلبگی پرداخت و اظهار داشت: با استناد به آیه شریفه «و تعاونوا علی البر و التقوی» طلاب می توانند الگو و نماد تقوا و نیکی و مروجان آن در خانواده و اجتماع باشند.

وی گفت: همچنین مسئولین حوزه با انجام وظایف خویش در این مسیر، نقش تعاون را به خوبی ایفا می کنند. بنابراین خدمت به طلاب بهترین و ارزشمند ترین کار در عالم وجود است.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در ادامه با بیان این که علما و طلاب وارث انبیا و مرزبان دین اسلام اند، افزود: طلاب با کسب علوم دینی و تهذیب نفس می توانند به چنین مقام شایسته ای دست یابند و با استناد به آیه شریفه «وجعلنا للمتقین اماما» امام خوبان و متقین جامعه باشند.

وی تصریح کرد: مسئولیت طلبگی امری خطیر و ارزشمند است که عنوان رهبری و هدایت جامعه را بر عهده دارد و مردم آنان را به این عنوان می شناسند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران بیان داشت: طبق سخن امیرمؤمنان حضرت علی(ع) که می فرمایند «مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه» اولین گام برای موفقیت در امر رهبری و هدایت جامعه تعلیم و ادب الهی است.

وی افزود: پس طلابی که داعیه تعلیم و هدایت مردم را بر عهده دارند ابتدا باید از تعلیم و تادیب خویش شروع نمایندT زیرا از منظر حضرت علی(ع) کسی که به تعلیم و تادیب خویش می پردازد نسبت به کسی که به تعلیم و تادیب مردم می پردازد بسیار ارزشمند تر است.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در پایان خاطرنشان کرد: طلاب خواهر حوزه علمیه صالحیه به جهت قرار گرفتن در منطقه خاص شهری نسبت به طلاب مدارس دیگر وظیفه خطیری بر عهده دارند از این رو رفتار و عملکرد طلاب این حوزه باید از هر جهت نشان دهنده نمونه کامل یک بانوی متدین اسلامی باشد.

در ادامه این دیدار که حجت الاسلام گواهی مسئول مدرسه علمیه صالحیه و تولیت آستان امام زاده صالح(ع) تهران نیز حضور داشت؛ خانم نرگس رنگرز مدیر و نیز معاونین مدرسه علمیه صالحیه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اهداف این مدرسه پرداختند.

گفتنی است؛ این دیدار با زیارت سرداب مقدس حضرت صالح بن موسی الکاظم(علیهما السلام) به پایان رسید. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha