جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اصغر پیوندی

حوزه/ رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از اختصاص رتبه سوم کشوری قمی به در جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی اصغر پیوندی امروز   در دیدار با مراجع معظم تقلید  و علما در قم اظهارداشت: در میان استان‌های مختلف رتبه سوم کشور را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان به خود اختصاص داد و این مهم حاکی از حس بشردوستی و نگاه ویژه مردم نسبت به هموطنان سیل‌زده است.

وی به سیل اخیر کشور اشاره کرد وافزود: بارش رحمت الهی سبب جاری شدن سیل در 5 استان کشور شد که متأسفانه نتوانستیم از این بارش‌ها به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه تلفات سیل اخیر بسیار کم بوده است، تصریح کرد: با وجود اینکه گستردگی و پراکندگی بارش‌ها بالا بود اما این حجم بالای بارندگی آسیب جدی به مردم وارد نکرد هر چند زیرساخت‌های استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و مازندران درگیر آسیب‌های جدی شد.

وی بیان کرد: استان قم در میان استان‌های مختلف رتبه سوم کشور را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان به خود اختصاص داد و این مهم حاکی از حس بشردوستی و نگاه ویژه مردم نسبت به هموطنان سیل‌زده است.

پیوندی سپس به ارائه گزارشی از کمک‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی هلال‌احمر به سیل‌زدگان کشور پرداخت و گفت: با 28 هزار نفر نیروی عملیاتی 680 هزار انسان را که درگیر سیل شده بودند را از محل حادثه به اماکن امن بردیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران از پرواز هزار ساعت بالگردها در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خبر داد و افزود: با توزیع 2 هزار پتو، 60 هزار چادر و بسته‌های غذایی در میان مردم سعی کردیم بخشی از ضروریات و اقلام موردنیاز سیل‌زدگان را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه تیم درمان اضطراری هلال‌احمر کشور پس از ژاپن رتبه دوم را در جهان دارد، ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته سعی کردیم بخشی از آلام و رنج سیل‌زدگان را کاهش دهیم.

پیوندی میزان خسارات واردشده در استان‌های درگیر سیل را بیش از 40 هزار میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد:  مردم نوع‌دوست کشورمان 183 میلیارد تومان به‌صورت نقدی و 100 میلیارد تومان به‌صورت غیرنقدی به سیل‌زدگان کشور از طریق هلال‌احمر کمک کردند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha