جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 494650
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
جنت البقیع

حوزه/ شیعیان سرتاسر جهان تا به امروز داغ‌دار هتک حرمت وهابیان به حرم مطهر بقیع هستند، اما امروز ما و همه شیعیان جهان قصد بنای مجدد این بارگاه آسمانی را داشته و عزم مطالبه‌ای جهانی داریم تا گنبد آسمانی بقیع بنا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مزار ائمه بقیع در ابتدا درون خانه عقیل برادر امیرالمؤمنین(ع) قرار داشت، خانه‌ای که به‌مرورزمان بازسازی شد و به شکل مسجدی درآمد، پس از شهادت و دفن امامان معصوم علیهم‌السلام در طول سالیان مختلف این بنا موردتوجه شیعیان قرار گرفت.

در روزگاری که مزار شریف امامان معصوم علیهم‌السلام بناهای ساده‌ای داشتند، جنت البقیع به جهت حضور چهار امام معصوم علیهم‌السلام از زیباترین معماری‌ها برخوردار بود، این بنا سال‌ها به همین شکل بود تا اینکه به دستور مجد الملک وزیر سلجوقی یک معمار قمی بنایی زیبا با گنبدی مرتفع بر روی این مزارها بنا کرد و پس‌ازآن همه‌ساله‌ترمیم و گسترش می‌یافت.

با دسیسه‌های دولت انگلستان فرقه بهائیت بر اساس خرافه و روایات جعلیه بن تیمیه توسط محمد بن عبدالوهاب متولد شد و او به کمک پیروانش و با پشتیبانی آل سعود فتوا به تخریب اماکن مذهبی و قبور مطهر بزرگان اسلام داد.

وهابیان برای عملی کردن اهداف مغرضانه خود در گام نخست مزار سیدالشهدا علیه‌السلام را در کربلا با خاک یکسان کردند و بیش از چهار هزار تن از شیعیان را به شهادت رساندند اما مدت‌ها بعد با کاهش قدرت وهابیت در عراق شیعیان اقدام به بازسازی حرم امام حسین علیه‌السلام کردند پس‌ازآن دست به تخریب حرم حوا در جده زندند و مزار حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب در مکه مکرمه را ویران کردند همچنین مزار حضرت حمزه و شهدای احد در مدینه منوره را تخریب کردند.

تا هشتم شوال 1344 هجری قمری جنت البقیع با ضریح ساخته‌شده توسط هنرمندان اصفهانی زیبایی دوچندان پیداکرده بود همچنین با فرش و چلچراغ‌هایی که شیعیان اقصا نقاط جهان به حرم بقیع هدیه کرده بودند آذین‌بندی شده بود، این بنا توسط دربانان و خادمانی دلباخته هرروز زیباتر می‌شد و شیعیان هرروز فوج فوج به دیدار امامان خود می‌آمدند اما در این روز شوم به فتوای قاضی‌القضات مدینه مضجع شریف اهل‌بیت علیهم‌السلام یورش بردند وهابیان جای جای حرم را تخریب کردند و تمام اشیای داخل آن را به غارت بردند و هیچ اثری از جنت البقیع باقی نگذاشته‌اند.

تا به امروز شیعیان سرتاسر جهان را داغ‌دار این هتک حرمت عظیم کردند اما امروز ما و همه شیعیان جهان قصد بنای مجدد این بارگاه آسمانی را داشته و عزم مطالبه‌ای جهانی داریم تا گنبد آسمانی بقیع بنا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha