پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
توطئه نئونازی ها برای حمله به مراکز عبادی مسلمانان در فرانسه ناکام ماند

حوزه/ یک گروه ۵ نفره با تفکرات «نئونازی» در فرانسه که قصد داشتند به مراکز عبادی مسلمانان و یهودیان در این کشور حمله کنند، توسط پلیس این کشور از هم پاشیده شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از france24، پلیس فرانسه یک گروه نئونازی را به جرم حملات به مراکز عبادی مسلمانان و یهودیان در این کشور از هم پاشید.

یک منبع نزدیک به تحقیقات پلیس اعلام کرد، 5 عضو این گروه که تفکرات نژادپرستانه «نئونازی» داشتند، در ماه های سپتامبر و می میلادی متهم به توطئه علیه مراکز دینی هستند.

منبع قضایی گفت: تحقیقات نشان داد که آن ها توطئه ای برای حمله داشته اند و به احتمال زیاد یک مرکز عبادی را هدف قرار داده بودند.

این منبع جزئیات بیشتری درباره اهداف یا انگیزه های احتمالی این گروه ارائه نداد. پلیس در شهر جنوب شرقی گرنوبیل ابتدا درماه سپتامبر 2018 رمدی را به اتهام حمل سلاح دستگیر کرد. این تحقیاقت منجر به دستگیری 4 تن دیگر شد که دو تن از آنان زیر سن قانونی بودند.

بازرسان اداره ضدتروریسم در ژانویه 2019 تحقیقات را به دست گرفته و منظونین به جرایمی چون جنایات تروریستی، از جمله ساخت و حمل وسایل انفجاری و شرکت در توطئه تروریستی محکوم شدند.

گفته می شود در ماه های اخیر دست داشتن افراط گرایان راست افراطی در توطئه ها علیه مساجد، خبرساز شده اند، این درحالی است که رسانه های غربی همیشه تلاش دارند تا تروریسم را به مسلمانان و به قولی «جهادی» ها نسبت بدهند. در نوامبر نیز 6 نفر به جمله توطئه برای حمله به امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور بازداشت  شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha