جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: یکی از کارهای ناکارآمد برخی دولت‌ها در کشور این است که جنسی را که مردم بومی کشور می‌توانند آن را باکیفیت خوب در اختیار مردم قرار بدهند از کشورهای خارجی وارد کشور می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان برای رفع مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع، اظهار کرد: خراسان شمالی استان مستعدی است و رهبری هم فرمودند خراسان شمالی استانی است که آیت استعداد است اما باید این استعدادها کشف شوند.

وی افزود: معدن شناس می‌خواهد که ابتدا معدن را شناخته، بعد استخراج کند و سپس پردازش کند که این سه مرحله باید در استان ما هم اجرایی شود تا استعدادهای بالقوه و نهفته در خراسان شمالی بالفعل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به رسالت همگانی در راستای اجرایی شدن شعار رونق تولید، اضافه کرد: مردم باید با خرید اجناس ایرانی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

وی گفت: مردم زمانی که از تولیدات داخلی حمایت کنند، در این صورت تولیدکننده با روحیه خوب به دنبال تولید کردن جنس ایرانی با کیفیت عالی می‌رود و می‌فهمد که مردم اجناس او را خریداری کرده و به فکر تولید داخل هستند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه از سوی دیگر تولید مطلوب سبب جذب مصرف‌کننده داخلی و حتی خارجی می‌شود، اضافه کرد: تولیدات داخلی باید به بهترین شکل کمّی و کیفی تولید شود تا مردم رغبتی برای استفاده از کالاهای خارجی نداشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: یکی از کارهای ناکارآمد برخی دولت‌ها در کشور این است که جنسی را که مردم بومی کشور می‌توانند آن را باکیفیت خوب در اختیار مردم قرار بدهند از کشورهای خارجی وارد کشور می‌کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: زمانی که یک کالا در داخل تولید می‌شود صحیح نیست برای تهیه کالای مشابه به تولیدات خارجی رجوع شود و حضرت آقا نیز در سخنرانی‌های خویش به این نکته که باید واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به‌صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته بشود و آنچه در داخل تولید می‌شود از خارج وارد نشود، اشاره داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha