جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: نباید در پرداخت حق فقیر به گونه‌ای عمل کنیم که احساس کند ما به او رحم می‌کنیم، زیرا این حق اوست و خداوند در اموال ما قرار داده تا به او پرداخت کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در مسجد جامع روستای شیداصفهان استان قزوین گفت: خداوند بر پاکی مال تأکید دارد و خطاب به پیغمبر (ص) می‌فرماید از اموال آنان صدقه‏‌اى بگير تا به وسيله آن پاك و پاكيزه‏‌شان سازى و برايشان دعا كن زيرا دعاى تو براى آنان آرامش است

وی با بیان اینکه مردم شیداصفهان در پرداخت وجوهات پیشتاز هستند، تصریح کرد: پرداخت وجوهات برکت مال انسان می‌شود و آثارش در زندگی نمود پیدا می‌کند. باید خدا را سپاسگزار باشیم که شما عزیزان به این فریضه دینی و مال حلال اهمیت ویژه‌ای قائل هستید.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن درباره دریافت وجوهات بر موضوع طهارت تأکید دارد و به پیغمبر می‌فرماید اگر وجوهات آن‌ها را دریافت کردی، پاکشان کرده‌ای و این پاکی به زندگی انسان برکت می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) بزرگ‌ترین کسانی بودند که قرآن را درک ‌کردند، بیان کرد: کسانی می‌توانند قرآن را درک کنند و بفهمند که پاک و طاهر باشند و یکی از راه‌های پاکی و طهارت همین پرداخت وجوهات و طهارت مالی است.

 استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه اگر لقمه حلال وارد زندگی انسان شود نماز، روزه و حج را با مشکل مواجه می‌کند، بیان کرد: وقتی شما درختی را هرس می‌کنید، زمینه رشد و نمو آن را فراهم کرده‌اید و مالی که از انسان باید جدا شود نیز همین گونه است و اگر پرداخت شود زمینه رشد و نمو را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: خدا به پیامبر (ص) می‌فرماید پس از آنکه مال آنها را پاک کردی به آنها درود و سلام بفرست، زیرا درود و سلام تو به دل‌های آنها آرامش می‌بخشد.

 نماینده مقام معظم رهبری در استان وامام جمعه قزوین ادامه داد: آیت‌الله شالّی می‌فرمودند وقتی برای دریافت زکات به مردم مراجعه می‌کردیم، به آنها می‌گفتیم اگر مایل هستید وجوهات خود را پرداخت کنید و پس از دریافت وجوهات، صاحب خانه صمیمانه از ما تشکر می‌کرد و می‌گفت آرامش پیدا کردیم، همان گونه که خدا در قرآن گفته است.

وی با بیان اینکه خدا در سوره معارج می‌فرماید در اموال شما حق معلومی برای سائل و محروم است، اظهار کرد: همه نعمت‌هایی که خدا به ما داده است، قسمتی را برای فقرا و نیازمندان در نظر گرفته است و باید آن حق را پرداخت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر کسی این آیه را باور داشته باشد و به آن یقین پیدا کند، هیچ گاه به خودش اجازه نمی‌دهد حق فقیر را پرداخت نکند و این کاری که شما می‌کنید نشان دهنده باور قلبی‌تان به آیات الهی است.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: نباید در پرداخت حق فقیر به گونه‌ای عمل کنیم که احساس کند ما به او رحم می‌کنیم، زیرا این حق اوست و خداوند در اموال ما قرار داده تا به او پرداخت کنیم و اگر پرداخت نکنیم گرفتار می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی همچنین رحلت حضرت آیت الله محقق کابلی را تسلیت گفت و بیان کرد: عمر گرانقدر این عالم بزرگوار در مرزبانی علمی و فقهی اسلام در افغانستان، عراق و جمهوری اسلامی ایران سپری شد و با تربیت نفوس مستعده و پشتیبانی معنوی از جبهه مقاومت، راهبر شیعیان افغانستان بود.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha