پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ یهود عنود به خوبی حقیقت اسلام را در مکتب اهل‌بیت علیهم السلام متجلی می‌داند و می‌گوید باید کاری کنیم که بشر از اینها دور باشد! هر چه از آثار اینهاست باید از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در ابتدای  درس خارج فقه بحث "صلاة مسافر" در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع با تسلیت فرارسیدن این روز گفت: ما اگر بخواهیم فکر کنیم که در قضیه تخریب قبور ائمه بقیع و این مراقد مطهر، فقط یک فکر جامد غیر صحیح وهابی دخالت داشت یک اشتباه بزرگ است؛ همان کسانی که وهابیّت را ایجاد کردند و در زمان معاصر ما تقریباً بعد از صد سال داعش را ایجاد کردند.

وی افزود: همه شاهد بودیم که داعش تصریح می‌کرد به اینکه دنبال تخریب حرم حضرت زینب سلام الله علیها است و اصرار داشتند بگویند که بعد از گرفتن نجف و کربلا، دنبال از بین بردن اعتاب مقدسه هستند ، اینها کشف از این مطلب می‌کند که دشمن اصلی اسلام، حقیقت و زنده بودن اسلام را در اهل‌بیت متجلّی می‌داند، و به دنبال از بین بردن این آثار اهل‌بیت است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطر نشان ساخت: چرا دشمن به دنبال از بین بردن محرم و صفر است؟ چرا به دنبال این است که تحریفاتی ایجاد کند و از مسیر اصلی‌اش خارج کند؟ حتّی برای قضیه مهدویت که خیلی داستان فراوانی دارد نیز برنامه دارند؛ با تأملی که انسان می‌کند در می یابد که دشمنی که می‌گوئیم یعنی دشمن اسلام، آن یهود عنود به خوبی حقیقت اسلام را در مکتب اهل‌بیت (ع)، متجلی می‌داند و می‌گوید باید کاری کنیم که بشر از اینها دور باشد! هر چه از آثار اینهاست باید از بین برود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اینها وهابیت را ایجاد کردند و با فرمان آنها وهابیت این کار را انجام دادند، با فرمان دشمن و یهود، وهابیت مرتکب این کار شده، کما اینکه در زمان ما بر همه روشن بود که داعش در کجا تربیت پیدا کرد؛ از افتخارات ماست که زنده بودن اسلام به اهل‌بیت است و دشمن هم این را می‌داند و امیدواریم که ان شاء الله هر روز این تأثیر اهل‌بیت در دنیا بیشتر بشود و مخصوصاً حوزه‌های علمیه شیعه توجه بیشتری به مکتب اهل‌بیت علیهم السلام و ارائه مکتب اهل‌بیت علیهم السلام به دنیا داشته باشند ان شاء الله.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha