جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 494699
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان و شهردار مشهد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان بر همکاری و تعامل بیشتر میان این حوزه و شهرداری مشهد در راستای انجام رسالت خدمت فرهنگی - اجتماعی حوزه به جامعه، نظام و عرصه بین الملل، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار با شهردار مشهد  با اشاره به جایگاه و رسالت حوزه علمیه که از سوی مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف با نگاه به روزآمدی، کارآمدی و پاسخگویی تبیین شده، ابراز کرد: گسترش تعامل با دستگاه های نظام اسلامی یکی از این ماموریت ها است که تاکنون با  بسياري از نهادهای حوزوی و غیرحوزوی مانند دفتر تبليغات اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، مجمع عالي حكمت اسلامي، صداوسيما، آموزش و پرورش، سپاه، دانشگاه و... تفاهم نامه های همکاری به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه برای اثرگذاری بیشتر باید با نیازسنجی و تعامل افزون تر، حرکتی کلی و موثر داشت و کارها را به نتیجه رساند، اظهار کرد: هر چند برنامه ریزی ها و اقدام های خوبی انجام می شود ولی به هر حال باید در هر کاری میزان تاثیرگذاری و حاصل آن مشخص شود تا در برنامه ریزی های دیگر و آینده بتوان به نحو بهتری اقدام کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حوزه علمیه می تواند یکی از مصادیق مطالبه مقام معظم رهبری که پاسخگویی است را در تعامل با نهادهایی مانند شهرداری به صورت شایسته و بايسته اي انجام دهد، اظهار کرد: شهرداری دستگاهی است که اقشار مردم در بخش های مختلف و متعدد به صورتی جامع با آن ارتباط دارند و حوزه علميه با استفاده از همين ظرفيت مي تواند خدمات اجتماعي فرهنگي بيشتري دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به گستره فعالیت های شهرداری در بخش های مختلف، افزود: میان حوزه علمیه خراسان و شهرداری مشهد از گذشته تا کنون همکاری های خوبی بوده است که امیدواریم این تعامل روزافزون و بیشتر شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: ورود حوزه علمیه در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می تواند مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به پاسخگویی حوزه به جامعه، نظام و بین الملل را عملیاتی کند که در واقع این امر، زیربنای فعالیت و همکاری با شهرداری است زیرا شهر مشهد جنبه بین المللی دارد و کارهای انبوهی در اين خصوص می توان انجام داد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به لزوم نظام سازی در زمینه مشارکت در مسائل فرهنگی اشاره و اظهار کرد: باید نظام جامع فرهنگ شهری مشهد که جنبه ملی و بین المللی داشته باشد، تبیین و تعریف شود و کارگروهی متخصص و مجرب درباره این امر، فعالیت کنند.

وی، برنامه ریزی جامع و تربیت نیروی انسانی را دو بخش دیگر از زمینه های مشارکتی دانست و ابراز کرد: تربیت نیروی انسانی برای عمق بخشی به فعالیت ها، اولویت کار فرهنگی است که در هر بخش و نهادی باید نسبت به آن توجه داشت. در واقع نظام سازی جامع به اعتبار محتوا و شکل و تربیت نیروی متخصص برای این عرصه ها یک حرکت تحولی خوب است.

رئیس کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امروز منبر و محراب به تنهایی تاثیرگذاری مورد انتظار را ندارد، تاکید کرد: حوزه علمیه با این نگاه که عرصه های متنوعی در جامعه هست که هر کدام به یک نیروی متخصص احتیاج دارند، برنامه ریزی خود را انجام می دهد. به طور مثال، برای حضور یک طلبه در جمع دانش آموزان، تربیت تخصصی و مخاطب شناسی نیاز است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه امروز به فعالیت عمیق و کارشناسی شده برای نظام سازی و برنامه ریزی و تربیت نیرو نیاز است، گفت: حوزه علمیه خراسان آمادگی دارد در عرصه های مختلف با هدف ایفای نقش حوزوی و فعال کردن روحانیت در مسیر رسالت خود و خدمت اجتماعی به مردم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدام کند.

وی با اشاره به لزوم ارائه محتوا و روش با نگاه به اولویت بندی ها در کنار تربیت نیروی انسانی، یادآور شد: برای مثال، امسال برای دومین سال متمادی 103 جلسه قرآنی در مشهد با حضور طلاب متخصص با رویکرد توضیح کوتاه آیات منتخب در هر شب ماه رمضان برگزار شد که با استقبال مردم روبرو شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha