جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیه السلام

حوزه/ امروز بعد از ۹۴ سال برهمه‌ مسلمانان جهان ، اعمّ از شیعه و سنّی ، لازم است ضمن انزجار و اعلام برائت جهانی از این شجره ملعونه وهابیت جنایات آنان را در رسانه های مهم جهانی محکوم کرده و تمام مسلمانان با اهتمام ، به روشنگری نسل امروز جهان اسلام ، کمپین جهانی برای تجدید بنای این مشاهد عزیز را راه اندازی کنند .

حجت الاسلام والمسلمین سروری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: روز هشتم شوّال، روز تاختن به هویت شیعه و اصل ماهیت اسلام و ویران‌گری‌ و تخریب مراقد مطهّر و نورانی اهل‌البیت علیهم السّلام توسط گروه ضاله وهابیت است.

وی افزود: نیروهای وهابی به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود در سال 1220 ه.ق یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌ها توسط حکومت عثمانی بعد از محاصرة طولانی مدینه، ساکنان شهر را در تنگنا قرار دادند و مردم بی گناه بی شماری را قتل عام کردند؛ سپس خادمان آستان پیامبر را یکجا جمع کردند و برای آن که محل جمعآوری و نگهداری هدایا را نشان دهند، آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نویسنده حوزوی بیان کرد: بعد از غارت کردن حرم نبوی، هنگام بازگشت به نجد که محل استقرار وهابیون بود، از بقیع گذشتند و عبدالعزیز دستور تخریب تمامی بارگاهها را صادر کرد؛ وهابی ها ضریح فولادی ائمه بقیع که در اصفهان ساخته شده بود و بر قبور امام حسن(ع)، امام سجاد (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) قرار داشت از جای در آورده و بردند.

این تاریخ نگار حوزوی یادآورشد: وهابیون از ترس عواقب کار خود، از تخریب حرم نبوی خودداری کردند. این روز بعدها به نام «یوم الهدم »يعني روز ويران کردن بقیع در حافظه تاریخ ثبت شد؛ وهابیون در سال ۱۳۴۳ هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابی‌طالب (ع)، خدیجه (ع) و زادگاه پیامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و خیزران عبادتگاه سری پیامبر (ع) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر حوا و دیگر قبور را تخریب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سروری بیان کرد: در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند آن‌ها همچنین در شوال ۱۳۴۳ با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند و قبر حضرت حمزه (ع) و شهدای احد را با خاک یکسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر (ع) و دیگر قبور را هم خراب کردند.

محقق و پژوهشگرحوزوی افزود: البته وهابیون متعصب در همین سال یعنی سال 1343قمری به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به ۷۰۰۰ نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند.

وی عنوان کرد: سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند. نکته قابل توجه این است که وهابیت خبیث در ابتدا تخریب را از قبور بزرگان اهل سنت شروع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین  سروری بیان کرد: پس امروز بعد از ۹۴ سال برهمه‌ مسلمانان جهان ، اعمّ از شیعه و سنّی ، لازم است ضمن انزجار و اعلام برائت جهانی از این شجره ملعونه وهابیت و محکوم کردن جنایات آنان در رسانه های مهم جهانی کرده و تمام مسلمانان با اهتمام ، به روشنگری نسل امروز جهان اسلام و تقاضای راه اندازی کمپین جهانی برای تجدید بنای این مشاهد عزیز و احیای سوابق درخشان اسلام توسط مسلمانان وتمام روسای جمهور کشورهای اسلامی از دولت عربستان مطالبه شود.

وی تصریح کرد: همچنان که وهابیان 94 سال پیش قصد تخریب گنبد و بارگاه پیامبر (ص) را داشتند، اما به دلیل ترس از قیام مسلمانان جهان از تعرض و تخریب مصون امروز نیز باید کاری کرد که وهابیت از ترس مسلمانان از ترس جهان اسلام دست از عقیده منحرف خود برداشته ودولت عربستان را مجبور کرده که قبرستان بقیع را باسازی کنند.

این نویسنده حوزوی افزود: چرا که بقیع اولین مزاری است که به دستور رسول اکرم (ص) توسط مسلمانان صدر اسلام ایجاد شد. این قبرستان، پس از روضه مقدّسه نبویّه، یکی از مهمترین منابع مهمّ تاریخ جهان اسلام است.

وی گفت: مسلمانان همه باید بدانند که تخریب آثار و ابنیه اسلامی توطئه ای است که دشمنان و استعمارگران برای محو مستندات و شواهد عینی تاریخ اسلام طراحی و اجرا می کنند. فلسفه و چرایی تخریب قبور بقیع موضوعی است که ازسال ۱۷۰۰ میلادی دولت بریتانیا ۱۰ نفر از باهوش‌ترین جاسوسان خود را برای بررسی و خرابکاری به چند کشور بزرگ جهان اسلام از جمله ایران، شام، عراق، مصر، عربستان و ترکیه فرستاد که این جاسوسان در پی این بودند که چگونه می‌توانند جهان اسلام را دچار آشوب وهرج ومرج وتضعیف کنند.

پژوهشگر و نویسنده تاریخ اسلام بیان کرد: امروز نیز در راستای همان سیاست پیر استعمار ،خواسته یا ناخواسته قطب بزرگ متعصّبان خشک مغز وهّابی یعنی عربستان، دچار کج‌فهمی‌ها، تندروی‌ها برداشت‌های سلیقه ای و انحرافی و تفسیرهای خود ساخته وجعلی فراوانی از دین شده، وبیشتر آثار ارزشمند را در که کشورهای اسلامی به بهانه واهی از میان برده ‌و این مدعیان دروغین اسلام، باعث تضعیف و تفرقه در جهان اسلام شده اند.

وی گفت: همانطور که مطابق نص صریح قرآن: "فَلَمَّا نَسُوا۟ مَا ذُکِّرُوا۟ بِهِۦٓ أَنجَیْنَا ٱلَّذِینَ یَنْهَوْنَ عَ نِ ٱلسُّوٓءِ""سکوت در برابر فسق و فساد و عدم قطع رابطه با ستمگران، شرکت در فسق و ظلم و موجب اشتراک با ظالمین در عذاب است."

حجت الاسلام والمسلمین سروری افزود: وهابیت عربستان مدعی اسلام امروز خود مصداق بارز ظلم ، فسق وفساد و فتنهگری در دین وجهان اسلام است که این از خطرناکترین شیوههای مبارزه با اسلام و معارف اسلامی است .

استاد حوزه بیان کرد: در پایان باید اشاره شود که سیر مهندسی وهابیت علیه اسلام و تشیع با اهداف ذیل انجام می پذیرد؛ نخست، تخریب قبور و اماکن مذهبی اعم از سنی وشیعه و انهدام حرمهای مطهر و غارت اموال حرم، دوم  تخریب افکار ولایی و دینی و سیره و روش اهلبیت، تحریف معارف دینی و روایات و احادیث و آیات قرآن، کتمان ما انزل الله و حق و حقیقت تاریخ مستند اسلام، القای شبهات و هجمات بر علیه معارف دینی و ولایی و پایین آوردن شأن و مقام اهلبیت در حد معمول و از یک مسلمان معمولی پایین تر جلوه دادن است.

وی گفت: همچنین ترویج غلوگویی و غالی پروری و چماق کردن آن بر علیه اسلام سیاست جنگ مذهب علیه مذهب از دیگر اهداف وهابیت علیه اسلام اصیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha