پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب «الگوهای اخلاقی طلبه مطلوب»

حوزه/ با حضور معاون تهذیب و تربیت حوزه های علیه کشور، از کتاب « الگوهای اخلاقی طلبه مطلوب» رونمایی شد.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی معاونت تهذیب در حاشیه اجلاس معاونین تهذیب مدیریت های استانی حوزه های علمیه در شهر کرد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: کتاب «الگوهای اخلاقی طلبه مطلوب» به همت مدیریت مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه تهیه شده است.

حجت‌الاسلام کاظم علی‌محمدی با اشاره به اهمیت اخلاق و تهذیب در زندگی طلبگی افزود: گرچه در امر تربیت و تهذیب طلبه، عوامل گوناگونی مانند خانواده، مقررات و قوانین، اساتید، کادر مدرسه و حوزه، دوستان و هم‌سالان، محیط مدرسه و... مؤثر هستند؛ ولی نقش خود طلبه را در این میان، نباید نادیده گرفت. این انگیزه، اراده، همت، تلاش و پشتکار خود طلبه است که گام نخستین در امر تهذیب و خودسازی به شمار می‌رود. تا طلبه خود را نشناسد، به جایگاه فردی و اجتماعی خود و تأثیرش در اجتماع آگاه نباشد و اهداف و رسالت‌های طلبگی را درک نکند، نخواهد توانست خود را به زیور اخلاق و معنویت بیاراید.

وی افزود: اهمیت خودسازی برای طلبه،‌ آن‌گاه بیشتر روشن می‌شود که در شرایط فعلی جامعه و بین‌الملل، انتظارات و مطالبات فراوانی وجود دارد که جز با آراستگی به اخلاق و معنویت، این انتظارات برآورده نمی‌شود. در این راستا، طلبه باید با تلاش و پشتکار روزافزون و نیز با جهاد تربیتی و به وسیله‌ی بهره‌گیری از سیره‌ی بزرگان و عالمان دین، به تربیت خود بپردازد.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت تهذیب افزود: در این کتاب، الگوهایی از جهاد اخلاقیی و تربیتی دوران طلبگی بزرگان و علما در قالب ابعاد معنوی ـ اخلاقی، شناختی- معرفتی، انگیزشی- عاطفی و رفتاری ارائه شده که می‌تواند طلبه را در خودسازی یاری رساند و راه‌گشای او در مسیر طلبگی قرار گیرد.

لازم به ذکر است، کتاب «الگوهای اخلاقی طلبه مطلوب» به همت حجت‌الاسلام و المسلمین هادی حسین‌خانی تدوین و توسط انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه منتشر شده است.

علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب‌ ارزشمند می توانند جهت تهیه به فروشگاه انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌ واقع در مدرسه علمیه دارالشفاء و نیز میدان روح الله مراجعه یا با شماره‌های 37735547 -  37748383 – 025 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha