شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جوان مومن انقلابی

حوزه/ بعضی ‌ها جوانی ‌های خوبی داشتند، امان از پیری ‌شان؛ پیر که شدند هیچ. این [جوانی ‌ها] را سعی کنید [نگه دارید]. البتّه شماها خوب هستید، شماها الحمدلله در خدمت انقلاب و در خدمت اسلام هستید. سعی کنید [این حالت] را نگه دارید. این ثبات قدم و استقامت در راه صحیح یک چیز خوبی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

 

* جوان مؤمن انقلابی

 

ان‌شاءالله خدا به حقّ علی اکبر (علیه ‌السلام) شما جوان ها را حفظ کند، برای اسلام نگه دارد و ثابت قدمتان بدارد. جوان ها توجّه داشته باشند: صراط مستقیم را می توانند بشناسند، می توانند دل ببندند، می توانند منعطف و متشکّل به شکل صراط مستقیم بشوند؛ اما، نگه‌داری آن سخت است، باید نگه دارید. به قول مرحوم امیری فیروزکوهی که گفت:

شباب عمر به دانش گذشت و شیب، به جهل  //  کتاب عمر مرا فصل و باب، پیش و پس است

بعضی ‌ها جوانی ‌های خوبی داشتند، امان از پیری ‌شان؛ پیر که شدند هیچ. این [جوانی ‌ها] را سعی کنید [نگه دارید]. البتّه شماها خوب هستید، شماها الحمدلله در خدمت انقلاب و در خدمت اسلام هستید. سعی کنید [این حالت] را نگه دارید. این ثبات قدم و استقامت در راه صحیح یک چیز خوبی است.

 

گزیده‌ای از بیانات در جلسه درس خارج فقه - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha