پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله اعرافی

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی منطقی دارد که ترس و کوتاه آمدن در آن معنی ندارد، گفت: آمریکایی‌ها فهمیده اند که توپ و تشر آنها به جایی نخواهد رسید، البته ملت ما سختی‌هایی هم می‌بیند، اما این ملت مقاوم است و بر همه اینها پیروز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز در مراسم اربعین شهید روحانی حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام خرسند، امام جمعه کازرون، گفت: امروز انقلاب اسلامی در یک نقطه عطف بسیار تاریخی در جهان قرار گرفته است.

وی به جنگ جهانی دوم و تقسیم قدرت در جهان اشاره کرد و افزود:‌ پنج کشور نقشه جهان را روی میز گذاشته و دنیا را میان خود تقسیم کرده بودند و بیشتر کشورهای دنیا نیز مستعمره این کشور ها بودند، اما به مرور زمان این قدرت ها به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شدند.

آیت‌الله اعرافی، ادامه داد : ذخایر و معادن، فرهنگ جهان را گوشت قربانی دولت ها کرده  و  کشور ها را از لحاظ فرهنگی و اقتصادی به خود وابسته کردند و  باید گفت ظلم های آنها بعد از جنگ جهانی بسیار عجیب بوده است. 

وی با بیان اینکه کشورهای استعمارگر بعد از جنگ جهانی دوم حتی بر زبان کشورها هم تاثیر گذاشتند یادآور شد: بعد از جنگ جهانی شاهد تغییر زبان و سبک زندگی کشورهای مستعمره نیز بودیم و متاسفانه جهان اسلام در این مرحله تاریخی آرام و بی‌تفاوت بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: ایجاد رژیم صهیونیستی، کشورهای وابسته و جهانی غارت‌زده یادگار جنگ جهانی است که امروز هم پس از گذشت سال ها باز هم شاهد آن هستیم.

آیت‌الله اعرافی، به حرکت های صورت گرفته در تاریخ اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات ملت‌ها نمی‌دانند و در جهل به سر می‌برند و یا اینکه می‌دانند و عزم لازم برای حرکت را دارا نیستند.

وی، حوزه‌های علمیه و روحانیت را عناصر همیشه بیدار در طول تاریخ خواند و گفت: اولین فریاد انقلاب اسلامی 50 سال قبل از مدرسه فیضیه بلند شد و آن را باید نقطه عطف تاریخی در کل جامعه بشری عنوان کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشورخاطر نشان کرد: تلاش شِمرهای زمان برای نابودی انقلاب به این دلیل است که آنها مخالف دین هستند، چرا که انقلاب اسلامی موازنه دین مداری را تغییر داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، فکر و اندیشه اسلامی الهی امروز را برخاسته از حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: 100 هزار تحصیلکرده حوزه‌های علمیه امروز در بیش از 100 کشور جهان حضور دارند که این امر حاصل تلاش حوزه ها و خون مقدس شهداست.

آیت‌الله اعرافی، وجود جریان فکری برگرفته از انقلاب اسلامی را دلیل اصلی عصبانیت ترامپ و دشمنان اسلام دانست و گفت: دشمنان برای از پا درآوردن انقلاب اسلامی و دین به هر شیوه و راه ظالمانه‌ای متوسل می‌شوند تا به هدف خود برسند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته با شجاعت در مقابل استکبار ایستاده است، بیان داشت: انقلاب اسلامی منطقی دارد که ترس و کوتاه آمدن در آن معنی ندارد، البته متأسفانه گاهی اوقات در موضوعاتی هم کوتاه آمده‌ایم و نتیجه آن را هم دیده ایم و این به خاطر نداشتن دقت لازم و عدم توجه به گفتمان انقلاب بوده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر اینکه دشمنان آمده‌اند تا رموز اقتدار گفتمان انقلاب اسلامی را از دست ما بگیرند، ادامه داد: در عالم، عناصر مهم اقتدار نرم و سخت داریم که دشمنان آمده‌اند با حیله‌های مختلف عناصر اقتدار را از ما جدا کنند که مهمترین عنصر، جبهه درونی، استحکام فکری و قدرت علمی و معرفتی ماست.

وی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ همیشه در خدمت اسلام و انقلاب و در کنار مردم بوده است، یادآور شد: دشمنان بدانند روحانیت در ذات خود خدمتگزار ملت است، البته ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، اما ذات این نهاد خدمت به مردم، مستضعفان و نیازمندان است.

آیت‌الله اعرافی به سفر نخست وزیر ژاپن نیز اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان بدانند که حل و فصل تمام قضایا به قدرت خون شهدا، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن است نه یک سری کارهایی که در گذشته نتیجه آن را دیده ایم.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت از مردم جدا نخواهد شد و انقلاب نیز از آنِ مردم است، بیان کرد: در روز قدس با وجود برخی کم‌کاری‌ها از سوی مسئولان، ملت به صحنه آمدند؛ راه را ادامه می‌دهیم و ترس و رعب به دل عاشقان و پیروان شهیدان و انقلاب اسلامی راه ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه اهل تعرض و تعدی به هیچ کشوری نیستیم، افزود: دشمنان بدانند در ایران میلیون‌ها سرباز مجاهد و سردار شجاع وجود دارد و این جبهه بزرگ با تسلیحات و تجهیزات پیشرفته مقابل آنها خواهد ایستاد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور خطاب به دشمنان تصریح کرد: مقام معظم رهبری و مسئولان ما گفته‌اند اهل تعرض و تعدی به هیچ کشوری نیستیم، اما اگر روزی دشمنان تعرض کنند، این تجربه متفاوتی برای آنها خواهد بود و بینی آنها به خاک مالیده خواهد شد.

آیت‌الله اعرافی بیان اینکه اسرائیل امروز در گوشه‌ای محصور و درگیر است و در محاصره جبهه مقاومت هرگز قدرت تحرک نخواهد داشت، ادامه داد: چند کشور حقیر و وابسته که با خرج پول نفت به نوکری استکبار مشغول هستند نیز راه به جایی نخواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها امتحان خوبی ندادند و اقدامات هنجارشکنانه آنها نشان از بی‌وفایی و کژفهمی آنهاست و اینکه نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند نشان از ضعف و زبونی آنهاست.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در دنیا مشخص شد اروپا مقابل آمریکا اصلاً عددی به شمار نمی‌آید، یادآور شد: آمریکایی‌ها فهمیده اند که توپ و تشر آنها به جایی نخواهد رسید، البته ملت ما سختی‌هایی هم می‌بیند، اما این ملت مقاوم است و بر همه اینها پیروز خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha