جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قوه قضائیه

حوزه/ استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی، گفت: شبکه‌هایی که به‌صورت شفاف در کار تولید اخلال می‌کنند، باید شناسایی و با آنان برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیین معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان ظهر امروز با حضور استاندار سمنان و دادستان کل کشور در سالن اجتماعات دادگستری کل استان سمنان برگزار شد.

پس از انتصاب حیدر آسیابی دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان به سمت دادستانی شیراز، «شریف ابراهیمی» به‌عنوان دادستان جدید سمنان در این آیین معرفی شد.

با شبکه های مخل در تولید شناسایی و برخورد شود

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در آیین معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به وظایف دادستانی و خدمات دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اظهار کرد: دادستان آسیابی حامی قدرتمندی برای اجرای سیاست‌های کلی دولت در استان سمنان بود و مجموعه اعضای شورای تأمین استان شاهد خدمات خوب او بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این خدمات موجب شد تا استان سمنان امن، شمار جرائم پایین و شاخص جرم اندک باشد و مجموعه این اقدامات موجب توسعه استان خواهد شد.

استاندار سمنان بیان کرد: سال‌هاست محور اصلی سخنان رهبری، تأکید بر مسائل اقتصادی و رونق تولید است و علت این امر نیز تمرکز دشمنان در مسأله اقتصادی است.

آشناگر تصریح کرد: شناسایی و رفع موانع در حوزه تولید همواره جزو تأکیدات معظم‌له بوده است و موجب برون‌رفت از مشکلات خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف خطیر دستگاه قضایی برای چرخیدن چرخ تولید بیان کرد: از وظایف دستگاه قضایی، رصد و شناسایی موانع است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفت و سامانه‌ای در این راستا طراحی شده که موجب برون‌رفت از مشکلات خواهد شد.

استاندار سمنان بیان کرد: یکی از مشکلات مطرح‌شده در ستاد تسهیل تولید و اقتصاد مقاومتی مربوط به تسهیلاتی است که پرداخت می‌شود. شرایط جامعه به شکلی است که فضا را قابل رصد و برنامه‌ریزی دقیق نمی‌کند، مثل تشدید فشار اقتصادی و نوسان ارز و نرخ تورم که سبب شده دریافت‌کنندگان تسهیلات در بازپرداخت دچار مشکل شوند.

وی بیان کرد: در حوزه‌های صنعتی و تولید باید از قضات متخصص در حوزه صنعت بیشتر استفاده شود و قضات در کارخانجات حاضر شوند و این دغدغه ماست، چراکه به‌طور طبیعی، کارآفرینان در حوزه اجرا و قضا مسائل و مشکلاتی دارند و با اعمال قضایی امکان این امر فراهم شود تا صاحبان صنایع برای رونق تولید اقدام کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: شبکه‌هایی که به‌صورت شفاف در کار تولید اخلال ایجاد می‌کنند، باید شناسایی و با آنان برخورد شود.

آشناگر تصریح کرد: در حوزه قضایی استان سمنان کوچک‌ترین مشکلی نداریم و قضات با صاحبان صنایع نهایت همکاری را دارند.

وی بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی دستگاه قضا با صاحبان صنایع تأکید کرد و یادآور شد: اگر قرار است به علت بدهی یا هر مورد مشابه توقیفی صورت گیرد، حداقل به‌گونه‌ای باشد که مرکز اصلی کارخانه که خطوط تولید است، توقیف نشود.

لزوم فعالیت دادستان ها در جنگ اقتصادی

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان نیز در این مراسم گفت: دادستان چشم تیزبین جامعه است که باید هنجارشکنان را شناسایی کند و به دست عدالت بسپارد.

محسن مظهری اظهار کرد: دادستان‌ها در مقوله جنگ اقتصادی به کمک دستگاه‌های اجرایی شتافته و با حضور فعال و تدابیر خود مانع از توقف خطوط تولید می‌شوند.

وی از زحمات آسیابی تقدیر و برای شریف ابراهیمی آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

خوشبختانه هیچ‌گونه دغدغه امنیتی در استان سمنان نداریم

حیدر آسیابی، دادستان سابق مرکز استان سمنان نیز اظهار کرد: با تشکیل جلسات مستمر و کارآمد، تلاش کردیم تا با همکاری مسؤولان استان، مشکلات مختلف تولیدکنندگان و صنعتگران را برطرف سازیم.

وی تصریح کرد: در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت حضور فعال داشته و مشکلات صنعتگران را پیگیری کردیم.

دادستان مرکز شیراز ادامه داد: مردمی بودن، تکریم ارباب رجوع و جلب اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا از برنامه‌های دادستانی مرکز استان بوده است.

آسیابی گفت: با حمایت رئیس کل دادگستری استان سمنان، هر سال جلسات با دادسراهای استان برگزار و رویه واحدی در استان اتخاذ شد.

وی افزود: دادستان حافظ حقوق عمومی است و ما تلاش کردیم تا میز خدمت خود را در محلات و میدان مستقر و مشکلات مردم را رفع کنیم.

دادستان سابق مرکز استان سمنان ادامه داد: با برخورد قاطع و حمایت از ضابطان قضایی، خوشبختانه هیچ‌گونه دغدغه امنیتی در استان سمنان نداریم و این استان از این حیث زبانزد کل کشور است.

آسیابی گفت: استان سمنان از حیث ابلاغ الکترونیکی رتبه اول کشور را داراست و در بحث ارتقای سلامت اداری، دادستانی مرکز استان سمنان ضمن برخورد قاطع با مفسدان، حمایت قاطع خود را از مدیران سالم و شجاع نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha