پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فریاد مرگ برآل سعود در سراسر پاکستان

حوزه/ درسالروز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (ع) به دست وهابیان آل سعود است، مردم مسلمان پاکستان با راهپیمایی در شهرهای مختلف این کشور خواستار بازسازی قبور ائمه بقیع شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هشتم شوال سالروز غم انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (ع) به دست وهابیان آل سعود است، مردم مسلمانان پاکستان فعالان سیاسی و هواداران احزاب مذهبی پاکستان در این روز با راهپیمایی در شهرهای مختلف این کشور خواستار بازسازی قبور ائمه بقیع شدند.

راهپیمایی علیه جنایات آل سعود با حضور پرشور مردم شیعه و اهل تسنن در شهرهای مختلف پاکستان همچون لاهور، مولتان، کراچی، پاراچنار، پیشاور، گیلگیت بلتستان، سند، و دیگر شهرها برگزار شد.

این راهپیمایی  به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان و سازمان دانشجویان امامیه پاکستان با حضور فعالان سیاسی این کشور در مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام آباد برگزار شد.

 

اندیشه تکفیری آل سعود ضرر بزرگی به اسلام وارد کرده است

سخنرانان در این راهپیمایی گفتند: مطالبه مشترک مسلمانان این است که قبور بقیع ائمه (ع) هرچه سریعتر بازسازی شده و فعالیت های ضد مقدسات اسلامی در عربستان پایان یابد، زیرا تفکر تکفیری آل سعود تا اکنون هم ضرر بزرگی به اسلام وارد کرده است و مسلمانان علیه تکفیریت متحد هستند.

سخنرانان در ادامه افزودند: بقیع پس از حرم نبوی از مهم ترین اماکن مقدس امت اسلامی است که انبیاء، صالحین، ائمه، اصحاب و شهدای اسلام در آن مدفون هستند و آل سعود با تخریب این مکان مقدس اسلامی جرم سنگینی مرتکب شدند.

اندیشه تکفیری زهری است که اسلام را مخدوش کرده است

تظاهرات علیه تخریب سالروز بقیع با حضور روحانیون اهل سنت، شیعه و اقشار مختلف مردم در شهر مولتان برگزار شد.

حجت الاسلام سید اقتدار نقوی دبیر ایالتی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنرانی خود در این تجمع گفت: تفکر تکفیری زهری است که چهره اسلام را مخدوش کرده است و تکفیری ها به دنبال خراب کردن اسم اسلام و مسلمان هستند.

وی تاکید کرد: بقیع یک میراث بزرگ اسلامی است که باید بازسازی شود.

رئیس سازمان دانشجویان امامیه مولتان هم در سخنرانی خود اظهار داشت: هشتم شوال سیاه ترین روز تاریخ اسلام است که در این روز آل سعود با کمال وقاحت مقدسات اسلامی را تخریب کردند. آنها مکانی را تخریب کردند که در میان مسلمانان محترم است و مدفن انبیاء، صالحین، ائمه (ع) و اصحاب است و مسلمانان از سالها پیش به خاطر این جسارت بزرگ در اضطراب و اندوه هستند و برای آرامش امت اسلامی باید بقیع دوباره بازسازی شود.

آل سعود برای تحقق اهداف دشمن دست به تخریب قبور ائمه بقیع زدند

همچنین مردم شهر پاراچنار هم علیه جنایات آل سعود به خیابانها آمده و فریاد مرگ بر آل سعود سردادند.

سخنرانان در این تجمع هم تخریب قبور ائمه بقیع را توطئه دشمن علیه مسلمانان دانستند و افزودند: آل سعود برای تحقق اهداف دشمن دست به تخریب قبور ائمه بقیع زدند اما بقیع باید هرچه سریعتر بازسازی شود.

در منطقه تهته هم از طرف مجلس وحدت مسلمین پاکستان و شورای علمای شیعه راهپیمایی سالروز تخریب قبور ائمه بقیع برگزار شد.

سخنرانان در این راهپیمایی هم بقیع را مرکز عقیده و محبت مسلمانان دانستند و گفتند: جنة البقیع مورد احترام تمام مسلمانان است و آل سعود با تخریب قبور ائمه بقیع جنایت بزرگی مرتکب شدند، اما مکان مقدس بقیع امروز هم زیارتگاه هزاران مسلمانان است و باید فورا بازسازی شود.

آل سعود احترام گذاشتن به حرم پیامبر را حرام می دانند اما کشتن مسلمانان بی گناه یمنی را جائز می دانند

مردم جیک آباد سند هم آمده بودند تا به سر عربستان فریاد بکشند، حجت الاسلام مقصود علی دومکی عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنرانی خود در این تجمع گفت: تخریب قبور ائمه توسط آل سعود یک جنایت بزرگ است. آل سعود احترام گذاشتن به حرم پیامبر را حرام می دانند اما کشتن مسلمانان بی گناه یمنی را جائز می دانند. در شریعت آل سعود زیارت بقیع حرام اما خوردن شراب با آمریکایی ها جائز است، آل سعود دشمن امت مسلمان و اسلام هستند.

وی در ادامه افزود: تکفیر یک تهدید بزرگ برای مقدسات اسلام در تمام دنیا است و کسانی که تفکر تکفیری دارند به دنبال نابود کردن مقدسات اسلامی در تمام جهان هستند، اما به خواست خدا به زودی بازسازی بقیع را خواهیم دید.

در شهر کراچی هم به همت سازمان دانشجویان امامیه شعبه خواهران با حضور شیعه و سنی تجمع مردمی محکومیت تخریب بقیع برگزار شد. سخنرانان در این تجمع سالروز تخریب بقیع را روز آگاه شدن افکار عمومی از توطئه‌های آل‌سعود علیه امت اسلامی دانستند و گفتند: مردم مسلمان با ابراز انزجار از هرگونه تخریب مقدسات توسط این رژیم، این اقدام وهابیت را محکوم کرده و بازسازی هرچه سریعتر جنت البقیع را خواستار هستند وجنایات آل‌سعود علیه مقدسات اسلامی را به شدت را محکوم می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha