چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هر ملتی اگر مقاومت همراه با حکمت، عزت و مصلحت داشته باشد، پیروز خواهد شد، گفت مکتب امام و انقلاب اسلامی نیز با داشتن همین اصول به پیروزی رسید.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست، رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» بیان داشت: صحبت های رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) راجع به مسأله مقاومت بسیار مهم است.

وی افزود: فراتر از دستورات دینی که بر مقاومت تأکید دارند، از نظر عقلی هم اگر انسان در زندگی شخصی و فردی خود مقاومت نداشته باشد، پیروز نخواهد شد و پیروزی نهایی در گرو مقاومت و تحمل سختی ها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دانشمندان، مصلحان و عالمان بزرگ در سایه مقاومت بوده که به جایگاهی رسیدند، ادامه داد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای رسیدن به هدف و پیروزی لازم است حکمت، عزت و مصلحت را نیز همان گونه که رهبر معظم انقلاب همواره می فرمایند، همراه با مقاومت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اگر کشوری بخواهد روی پای خود بایستد، دچار مشکلات و سختی هایی خواهد شد که حل این مشکلات با مقاومت امکان پذیر خواهد بود و اگر مقاومت نباشد هیچ حرکت ریز و درشتی به نتیجه دلخواه نخواهد رسید.

آیت الله علیدوست در پایان با بیان این که هر ملتی اگر مقاومت همراه با حکمت، عزت و مصلحت داشته باشد، پیروز خواهد شد، خاطرنشان کرد: مکتب امام(ره) و انقلاب اسلامی نیز با داشتن همین اصول به پیروزی در مقابل دشمنان رسید و عزت به دست آورد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha