جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج

حوزه/ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم گفت: امروز یکی از انتظارات به حق از رسانه های جامعه اسلامی این است که در عرصه فرهنگی ترویج و تبلیغ ازدواج آسان و به موقع را جزو اولویت های کاری خود قرار دهند.

مرضیه ابراهیم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بر اثر رواج فرهنگ غلط و نیز چشم و هم چشمی ها میان خانواده ها شاهد افزایش بی رویه هزینه های ازدواج اعم از جهیزیه و مراسم و حتی مهریه های بالا هستیم که خود این مساله از عوامل کاهش آمار ازدواج در سال های اخیر بوده است.

وی افزود: واقعیت آن است که اگر ما به مساله ازدواج بر اساس سیره و رویکرد اهل بیت(ع) بنگریم به خوبی در می یابیم که اساساً ازدواج یک امر مقدس معنوی است و نه مثل دیدگاه برخی افراد امروزی که بیشتر آن را شبیه به یک نوع معامله و داد وستد می دانند و لذا رنگ و بوی تجمل گرایی و چشم وهم چشمی به آن زده اند.

ابراهیم آبادی خاطرنشان کرد: عدم سخت گیری بیش از حد طرفین و خانواده ها در رابطه با مهریه و جهیزیه و توجه به این موضوع بر اساس نگاه منطقی و اصل ساده زیستی، همچنین کاهش مشکلات اقتصادی به ویژه بحث کار و مسکن از جمله ضرورت هایی است که موجب می شود جوانان به امر ازدواج علاقمند شده و با ترویج ازدواج آسان و به موقع از بروز بسیاری از مفاسد و معضلات اجتماعی و فرهنگی جلو گیری به عمل آید.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم همچنین با اشاره به نقش بسیار مهم و تاثیرگذار رسانه های جمعی و نیز فضای مجازی در پرداختن به این موضوع گفت: از رسانه های جامعه اسلامی این انتظار به حق می رود که در ترویج ازدواج آسان و به موقع و نیز تشویق خانواده ها به کاستن از تجملات و ریخت و پاش ها در این امر بکوشند و فرهنگ صحیح ازدواج بر اساس آموزه های ناب دینی را به درستی معرفی و تبیین کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha