پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله شاهچراغی نمازجمعه

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: هر جا با آمریکا مذاکره داشتیم، از آن ضربه خورده ایم، درحالی‌که امروز برخی می‌گویند برجام دستاوردی بزرگ باشکوه برای کشور بود؛ باید بدانیم که ما از برجام ضربه خورده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در خطبه‌های آئین وحدت‌بخش و دشمن‌شکن نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور گسترده مردم این شهر در مصلای بزرگ نماز جمعه سمنان برگزار شد، با اشاره به ملاقات نخست‌وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری در جریان سفر 2 روزه مقامات ژاپنی به ریاست آبه شینزو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد با همه دنیا رابطه و ارتباط داشته باشد و نمی‌توانیم در کشور را به روی دیگر کشورهای دنیا ببندیم.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط جمهوری اسلامی دنیا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری با همه دنیا به‌جز 2 استثنا ممکن است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز با رژیم قاتل غاصب و کودک کش صهیونیستی ارتباط نخواهد داشت و رابطه جمهوری اسلامی ایران با آمریکا نیز تا زمانی که این کشور از خوی شیطانی خود دست برندارد؛ برقرار نمی‌شود. البته بعید است که آمریکا دست از خوی استکباری و شیطانی خود بردارد.

امام‌جمعه سمنان سفر وزیر امور خارجه آلمان و نخست‌وزیر ژاپن را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دنیا به خوش‌نامی مطرح است و به‌هیچ‌عنوان منزوی نیست.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه سران دیگر کشورها باهدف منافع خود به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند تصریح کرد: اما بااین‌وجود این سفرها نشان اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به دیدار نخست‌وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری در جریان سفر خود به کشورمان باهدف میانجی‌گری بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار به‌خوبی آمریکا را تحلیل کردند و [با صحبت‌های خود] مشت محکمی بر دهان ترامپ زدند؛ چراکه بر اساس سیره پیامبر گرامی اسلام و دین مبین اسلام باید انسان‌های پولدار متکبر و زورگو را تحقیر کرده و با آنان با تکبر رفتار کرد.

خطیب نماز جمعه سمنان اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری بیان کردند که پاسخی برای ترامپ ندارند بیانگر این است که ایشان رئیس‌جمهور آمریکا را در حد پاسخ داد نمی‌بینند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه تنها از برجام سودی نبرد، بلکه از آن ضربه خورده است خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن پیامی برای برخی داخلی‌ها هم بود؛ مبنی بر اینکه نباید به دنبال مذاکره با آمریکا بگردیم چراکه جمهوری اسلامی ایران مذاکره با آمریکا ندارد.

وی افزود: هر جا با آمریکا مذاکره داشتیم؛ از آن ضربه خوردیم و درحالی‌که امروز برخی می‌گویند برجام دستاوردی بزرگ باشکوه برای کشور بود!، باید بدانیم که ما از برجام ضربه خورده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری مقاومت را مهم‌ترین راهکار برای پیروزی در برابر دشمنان و حل مشکلات کشور عنوان و تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در بیش از 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده است که هر جا در برابر ابرقدرت‌ها مقاومت کرده است؛ پیروز شد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی، نقش این سازمان را در تحقق شعار سال و رونق تولید بسیار ارزشمند و مهم خواند و با اشاره به اینکه بارش‌های ابتدای امسال سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان سمنان شده است از کشاورزان این استان خواست تا زکات محصولات خود را به اهدا کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهدای موتلفه اسلامی عنوان کرد: شهید محمد بخارایی و دیگر شهدای موتلفه اسلامی در زمان غربت اسلام خوش درخشیدند و امروز نباید این شهدا و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را فراموش کرده و از یاد ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه امروز هرچه ملت بزرگ ایران دارد از خون مطهر شهدا است بر لزوم توجه به وصیت‌نامه و خانواده معظم آنان تأکید کرد.

وی با اشاره به درگذشت آیت‌الله محقق کابلی، این عالم گران‌قدر و مرجع تقلید شیعیان افغانستان را پیرو خط ولایت عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی خدمات زیادی را برای شیعیان ایران و افغانستان انجام داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha