سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه

حوزه/ مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمن پیچیده تر از گذشته شده است حتی با سال قبل فرق می کند، این پیچیدگی ها کار را سخت می کند، ما هم باید آماده تر شویم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حمیدرضا مقدم فر، در بیست و پنجمین دوره همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام، در مجتمع فرهنگی عمار در شهر مقدس قم، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری انحراف و توقف امت اسلامی به دلیل نداشتن تحلیل سیاسی درست از وضعیت بوده است . ما باید بدانیم جایگاه ما و جایگاه دشمن کجاست و وظیفه ما چیست.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز دشمن پیچیده تر از گذشته شده است حتی با سال قبل فرق می کند . این پیچیدگی ها کار را سخت می کند . ما هم باید آماده تر شویم . رهبری فرمودند «دچار غفلت استراتژیک نشویم . امروز فاصله ی طراحی دشمن با عملیاتش خیلی کم شده است . شما فرصت ندارید . این کوتاه شدن فاصله غفلت استراتژیک می آورد».

وی افزود:علیرغم اینکه دشمن نشان می دهد که خیلی قدرتمند است ولی رو به افول است و آنچه نشان می دهد نیست .

مقدم فر خاطرنشان کرد: در عرصه خارجی ما هیچ وقت به این مقدار قدرت نداشته ایم . دشمن هرکاری کرده در آن شکست خورده است چه در عرصه های کلان چه درعملیات های جزئی و دشمن می داند اگر بخواهد کاری از پیش ببرد باید در داخل کاری کند .

وی گفت: دو اقدام کلان کلیدی و راهبردی دشمن در داخل در مورد مردم و رهبری است . رهبری بدون امت و امت بدون رهبری پیروز نخواهد شد .

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نسخه دشمن در مورد مردم این است که با فشارهای اقتصادی مردم به خیابان ها بریزند . اول این که مردم نا امید شوند و احساس بن بست کنند و تصور کنند جمهوری اسلامی نمی تواند مسائل شما را حل کند . دوم تغییر محاسبات مردم .

وی با بیان اینکه در مورد رهبری کارهای سنتی و جدید در دستور کار دارند،گفت: اول اینکه  عملیات روانی برای تخریب چهره رهبری مثل شایعه ثروت های رهبری و فرزندان ایشان، دوم اینکه عملیات جدید آنها : از دیماه ۹۶ که ۸۰ شهر بهم ریخت پیامی سه کلمه ای القا کردند و می کنند : رهبری مقصر است . این حرف را به حزب اللهی ها هم القا کردند با ادبیات دیگری : آقا چرا روحانی را بر نمی دارد ؟ مگر امام بنی صدر را برنداشت ؟ در حالی که آقا رهبر است نه وزیر و رئیس جمهور و تذکر می دهد و لارأی لمن لایطاع له .

مقدم فر افزود: سومین کار تکنیک دیگر دشمن در قبال رهبری این است که زدن بازوان رهبری مثل تروریست دانستن سپاه ، تخریب شورای نگهبان.

وی با اشاره به عملیات و تاکتیک های دشمن از برنامه دشمن برای ناامید سازی مردم و بزرگ نمایی مشکلات خبر داد و گفت: نقش نفوذی ها در این مسئله، در این چهل سال مثل امروز از نفوذی ها ضربه نخورده بودیم . نفوذی ها پست های مهم را می گیرند . دیده نمی شوند ولی حس می شوند . لذا اقتصاد مقاومتی پیش نمی رود. امروز شکل نفوذ فرق کرده است و نفوذ فکری است. فرد عامل سرویس جاسوسی نیست بلکه از خارج دکترا گرفته و حرف های آنان را پیاده می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش غرب گراها در برنامه دشمن گفت: آنها معتقدند ما ملت عقب مانده هستیم و آفتابه هم نمی توانیم بسازیم. باید غربی شویم تا درست شود . غربگرا باور نمی کند که بدون امریکا می توان کاری کرد . فقط امیدشان به امریکاست .

وی با اشاره به ناکارآمدی برخی از مسئولان نیز افزود: اینهمه ظرفیت داریم ولی ازآن استفاده درست نمی شود و در بحث اشرافی گری مسئولین نیز وزیر داریم که در هتل اسپیناس تهران زندگی می کند، خانواده اش هم خارج اند؛ وزیر داریم که ماشینش سه میلیاردی است .

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هدف دشمن در تغییر محاسبات مسئولان نیز گفت: یکی از ویژگی های امام این بود که محاسباتش تحت تأثیر کسی قرار نمی گرفت ولی برخی مسئولان باور ندارند که ما می توانیم نفوذی ها در محاسبه اثر گذاشته اند .

وی با اشاره به راهکارهای ما در مقابله با دشمن نیز تصریح کرد: در بیانیه گام دوم مسیر راه معین شده است . این بیانیه کاملا عملیاتی است . روح بیانیه دو چیز است : هرکاری که پیش رفته است روحیه انقلابی و جهادی است . دوم جوانان کار را پیش می برند؛ آقا فرمود دولت جوان حزب اللهی تشکیل دهید .

مقدم فر خاطرنشان کرد: آقا در ۱۴ خرداد راهکار دیگری ارائه کردند: مقاومت. اصلاح طلبان سر سفره دو قطبی اند : جنگ و صلح . جنگ و مذاکره . اما آقا گفت جریان سوم در کار است مقاومت . نه جنگ نه صلح و مذاکره . امام به خاطر مقاومت پیروز شد . مقاومت بازدارندگی دارد . بله هزینه دارد ولی کمتر از وادادگی و سازش.

وی تصریح کرد: جنس جنگ در دهه پنجم انقلاب جهاد کبیر است و جهاد فرهنگی. و لاتطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا . یعنی تبعیت از دشمن نکن .

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دفاع مقدس زیر دو میلیون نفر مستقیما در جنگ مشارکت کردند . این عده انقلابی سرمایه اصلی است که باید خود و انگیزه اش را حفظ کند. انگیزه های الهی باید بیاید پای کار انقلاب . هرکاری از شما بر می آید باید آتش به اختیار انجام دهید .

وی افزود: امروز نیاز به انسجام داریم . اجتماعات کوچک با حرف درست و تحلیل درست ، یاری هم و عمیات مشترک مورد نیاز است . و الا گوساله های سامری زیاد است . تکنیک های جدید در جنگ شناختی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha