پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه هفته در خطبه های نماز جمعه لبنان تاکید کردند: بی توجهی امام خامنه ای به پیام ترامپ، سیلی محکمی به ترامپ و دولت او بود و این درس حاکمیت، استقلال و عزّت است که همه کشورها باید در مقابله با آمریکا به آن اقتدا کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه هفته در خطبه های نماز جمعه لبنان تاکید کردند: بی توجهی امام خامنه ای به پیام ترامپ، سیلی محکمی به ترامپ و دولت او بود و این درس حاکمیت، استقلال و عزّت است که همه کشور ها باید در مقابله با آمریکا به آن اقتدا کنند.

سید فضل الله: امیدواریم میانجیگری کنونی از تنش ها بکاهد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت گفت: اخیراً تنش ها در منطقه بیشتر شده و آخرین پیامد های آن حوادث یمن و حمله به نفتکش ها  در دریای عمان است که بعد از فشار متداوم آمریکا علیه کشور های منطقه انجام می گیرد و قوانین بین المللی را نقض می کند.

وی افزود: نباید بدون دلیل جمهوری اسلامی را متهم کرد و ما از تداوم وضع موجود که راه را برای ورود دیگران به این خط باز می کند و احتمالاً منجر به انفجار گسترده می شود، ابراز نگرانی می کنیم.

سید فضل الله تصریح کرد: امیدواریم میانجیگری کنونی از تنش ها بکاهد و در ایجاد راه حل برای بحران های کنونی سهیم باشد.

 

شیخ خطیب: اسرائیل شرّ مطلق و تعامل با آن حرام است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: منطقه عربی و اسلامی با تشدید هجمه آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در وضعیتی نگران کننده قرار دارد.

وی افزود: دشمن برای توجیه معامله قرن تلاش می کند تا محور مقاومت را تسلیم کند، امّا محور مقاومت با صلابت در برابر هجمه های استعمارگران ایستاده است و یقین دارد که صبر و پایداری آن منجر به پیروزی می شود.

شیخ خطیب بر ضرورت گفتگوی ایرانی – سعودی برای کنار گذاشتن اختلافات و حل بحران ها تاکید کرد و از نقش موضع گیری های نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در دعوت به گفتگوی ایرانی – سعودی در جهت تحقق منافع مسلمانان قدردانی کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان تصریح کرد: اسرائیل شرّ مطلق و تعامل با آن حرام است و تمام تلاش هایی که برای عادی سازی روابط انجام می گیرد، محکوم به شکست است.

وی اشاره کرد: اسرائیل ریشه تمامی فتنه ها و تهدیدی برای امنیت و استقرار کشور ها و مسئول تمامی مصیبت هایی است که بر سر ملت ها و کشور های ما آمده است، لذا از ملت های عربی و اسلامی می خواهیم به حکام خود فشار بیاورند تا از ملت فلسطین حمایت کرده و تمام انواع عادی روابط با اسرائیل را نپذیرند.

 

شیخ نابلسی:بی توجهی امام خامنه ای به پیام ترامپ، سیلی محکمی به او بود

شیخ صادق نابلسی در خطبه نماز جمعه گفت: آمریکا با قدرت، عزّت و صلابت ملت ایران و رهبری آن مواجه شده است و جهان امروز شاهد قهرمانی ایران در مقابله با دیکتاتوری آمریکا است.

وی افزود: بی توجهی امام خامنه ای به پیام ترامپ، سیلی محکمی به ترامپ و دولت او بود؛ این در حالی است که کشور های عربی برای نزدیکی با او و حمایت از تخت و تاج خود اموالی را پرداخت می کنند و این درس حاکمیت، استقلال و عزّت است که همه کشور ها باید در مقابله با آمریکا به آن اقتدا کنند.

شیخ نابلسی تصریح کرد: در حالی که تحریم ها علیه ایران پا برجاست، میانجیگری چه معنی دارد و زمانی که استقلال و آزادی ملت ها مصادره می شود، دیگر جای مذاکره باقی نمی ماند.

وی اشاره کرد: هر سیلی به صورت آمریکا و هر ضربه ای به نفوذ آن در منطقه موجب صلح می شود؛ چرا که تمامی فتنه ها، دخالت ها، بحران ها و جنگ ها، ساخته آمریکا است و این آمریکاست که تروریسم را به وجود آورده و استقرار جهان را بر هم زده است.

 

شیخ حمود: تمامی توطئه ها علیه فلسطین و مقاومت محکوم به شکست است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: مسلمانان امروز یا پادشاهان و رؤسا و دولت ها تقریباً بدون استثنا از چهار صفت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: آن ها به خداوند خوش گمان نیستند و گمان می کنند پیروزی همیشه با آمریکا و اسرائیل است و ما امتی شکست خورده ایم؛ در حالی که تجربه مقاومت در لبنان و فلسطین برعکس آن را ثابت کرده است.

شیخ حمود افزود: آن ها آمریکا، اسرائیل و کشور های اروپایی را به عنوان الگوی خود قرار می دهند و زمانی که در نشستی عربی جمع می شوند، برای اینکه یک موشک یمنی به ایستگاه تکریر اصابت کرده یا موشک دیگر فرودگاه "ابها" را هدف قرار داده، همگی آن را محکوم می کنند، امّا زمانی که با بمباران، محاصره، گرسنگی و وبا تمامی ملت یمن کشته شوند، هیچ مشکلی با آن ندارند.

وی تاکید کرد: تمامی هزینه ها و توطئه ها علیه فلسطین از محاصره غزه و دعوت مقاومت به خلع سلاح تا معامله قرن محکوم به شکست است و به زودی روزی خواهد رسید که امت شاهد پیروزی مقاومت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha