چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کتاب پزشک مسلمان، مسیحیان را به «همدلی با مسلمانان» تشویق کرد

حوزه/ ایاز ویرجی یک پزشک مسلمان شناخته شده که در ایالتی پر از طرفداران دونالد ترامپ به طبابت مشغول بود، اخیرا کتابی به نگارش درآورده و مسیحیان را به دوستی و همدلی با مسلمانان تشویق کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، پزشک مسلمان اهل ایالت پنسیلوانیای آمریکا در کتابی که اخیرا به نگارش درآورده از مسیحیان خواسته با همشهریان مسلمان شان مهربان باشند و با آن ها با «همدلی و تعامل» زندگی کنند.

ایاز ویرجی، یک پزشک شناخته شده در بیمارستان پنسیلوانیا که در سال 2013 به شهر کوچکی در مینه سوتا رفته و در آنجا به طبابت مشغول شد، با اسلام هراسی از سوی طرفداران دونالد ترامپ در این ایالت مواجه گردید.  در همین راستا وی تصمیم گرفت با رهبران مسیحیان به صحبت پرداخته و حقایق مربوط به دین اسلام را تبلیغ کند. در همین راستا کشیش مندی فرانس از کلیاس محلی لوتران از این پزشک مسلمان دعوت به عمل آورد تا به سخنرانی با موضوع «همسایه خود را دوست بدار» بپردازد.

ویرجی گفت: وقتی ما نخستین گفتمان را انجام دادیم مردم اعتراض کردند. آن ها می گفتند که یک مسلمان نباید مجوز سخنرانی برای مردم را داشت باشد. من به آن ها می گفتم که شما مرا می شناسید. من پزشک شما هستم و شما را درمان می کنم.

گفته می شود از آن زمان تاکنون وی بیش از 25 سخنرانی انجام داده و به همراه فرانس در کلیساها صحبت کرده است. وی هم اکنون کتابی با عنوان «همسایه خود را دوست بدار: تلاش های یک پزشک مسلمان از خانه تا روستای آمریکا» به نگارش درآورده است. وی در این باره گفت: من امیدوارم مردم کتاب من را بخوانند و این آغاز گفتمانی میان ما باشد. اگر این گفتگو آغاز شود دقیقا همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم. و در نتیجه در مکان بسیار بهتری زندگی خواهیم کرد.

وی در کتاب خود تجربیاتش را به عنوان یک پزشک مسلما در جامعه مسیحی نوشته و به اشتراکاتی که مسلمانان با مسیحیا ن دارند پرداخته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha