جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا

حوزه/ عضو فراکسیون روحانیت مجلس تصریح کرد: مقابله با ولنگاری و بی سر و سامانی فرهنگی باید جزو اولویت های مردم ، مسئولان و نخبگان در گام دوم انقلاب باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به این که همه محتوای ارایه شده از سوی مقام معظم رهبری در بیاینه بسیار مهم و راهبردی گام دوم انقلاب باید مورد توجه باشد، اظهار داشت: یکی از عرصه های بسیار مهم در این پیام ناظر به مباحث فرهنگی و نیز سبک زندگی است که اگر به این مقوله ها بی توجه باشیم، جامعه ما دچار خسارت های قابل توجهی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که بی شک تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در این بیانیه منجر به تحول و شکوفایی هر چه بیشتر جامعه و نظام اسلامی می شود، گفت: در حال حاضر در عرصه کلیدی فرهنگ شاهد یک نوع ولنگاری و بلکه بی سر و سامانی فرهنگی هستیم و این در حالی است که متاسفانه عرصه فرهنگ همچنان از جمله مظلوم ترین عرصه هاست و معمولاً کم توجهی ها به آن بخش بیش از سایر بخش ها است.

این نماینده مجلس همچنین ابراز داشت: ریشه بخشی از مشکلات در این عرصه به این برمی گردد که هنوز به شکل دقیق، هیچ ارگان و سازمانی خود را متولی اصلی فرهنگ نمی داند که اگر این گونه بود شاید ما خروجی های بهتری در این عرصه مشاهده می کردیم.

وی تاکید کرد: در همین وضعیت فعلی چنانچه مجموعه نهادهای حکومتی و دولتی خود را مقید به رعایت مسایل فرهنگی و به خصوص دفاع از فرهنگ دینی بدانند، بخش مهمی از مشکلات رفع شده و وضعیت فعلی تا حدودی سر و سامان پیدا می کند، اما تا وقتی که این عزم و اراده وجود نداشته باشد در عمل اتفاق مهم و موثری رخ نخواهد داد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha