جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی- مدیر حوزه علمیه کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی با تاکید بر این که امروز جامعه به شهید مطهری ها نیاز دارد، بر ضرورت معرفی دستاوردهای حوزه در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرجی، ظهر امروز در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد میرغیاثی ناظر علمی رسانه رسمی حوزه، حجت الاسلام عزیز سردبیر افق حوزه، حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه  و علی علیزاده دبیر استان های خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش مؤثر رسانه رسمی حوزه در عرصه اطلاع رسانی و ارائه الگوهای تربیتی، گفت: ترویج و نشر مبانی فکری شهید مطهری در راستای الگو سازی برای حوزویان و تربیت طلاب متفکر و اندیشمند و همچنینی رشد علمی و تاثیرگذاری قوی تر حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

تأکید رهبر انقلاب بر نشر مبانی فکری شهید مطهری

مدیر حوزه علمیه کاشان افزود: معرفی الگوهای علمی و اخلاقی می تواند آینده بهتری برای حوزه های علمیه از لحاظ تربیت شهید مطهری ها داشته باشد؛ این مسئله حتی مورد تأکید رهبرانقلاب اسلامی نیز می باشد.

وی توجه به همه نوع مخاطب، سلایق و خانواده های طلاب را مورد تاکید  قرار داد و بیان داشت: شناسایی و ارتباط قوی‌تر با فرهیختگان و دانش آموختگانی که در حوزه ناشناخته اند، شناسایی و معرفی مدارس علمیه موفق در کشور، ارتباط با مدیران و اساتید موفق، ارتباط و معرفی نویسندگان موفق حوزوی برای شناساندن به طلاب، معرفی ائمه جمعه موفق در جذب جوانان، شناسایی آسیب های حوزه و نشر آن  از مباحث مهمی است که رسانه حوزه باید بیش از گذشته به آنها اهتمام داشته باشد.

 

لزوم ترویج ادبیات فارسی

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، ترویج ادبیات فارسی، نشر اشعار بزرگان حوزوی و تبیین آن در هفته نامه حوزه، رصد و پاسخ به شبهات، توجه و نشر به مسئله موسیقی از دیدگاه اسلام و تبیین درست و صحیح جایگاه آن در مسائل دینی و شرعی و همچنین نشر آثار و خدمات اجتماعی فاخر بزرگان حوزه به عنوان الگو به طلاب و جامعه را از دیگر مباحث ضروری برشمرد.

مدیر حوزه علمیه کاشان افزود: حوزه علمیه، امروز می تواند کارکردهای وسیعی در جامعه داشته باشد، در این ارتباط باید مبلغینی که در مراکز علمی دنیا در حال اثر گذاری هستند و فعالیت های آنان ناشناخته مانده، شناسایی و برای الگو سازی بهتر معرفی شوند.

وی افزود: برخی طلاب  شناخت درستی از حوزه ندارند و نمی دانند وقتی وارد حوزه شده اند چه نقشی می توانند داشته باشند. این عرصه نیاز به معرفی بیشتر دارد تا طلاب با شناخت جایگاه حوزه و رسالت ها در عین برنامه ریزی مؤثر برای آینده، از سردرگمی تحصیلی هم بیرون بیایند.

فرهنگ سازی و ترویج ازدواج طلبگی

حجت الاسلام والمسلمین فرجی ادامه داد: معرفی ممتازین خانواده های طلاب، فرهنگ سازی و ترویج ازدواج طلبگی همانند ازدواج دانشجویی، تبیین موضوعاتی چون فرهنگ رانندگی از دیدگاه اسلام، معماری اسلامی، ارتباط اجتماعی اسلام و...  از رسالت های رسانه رسمی است.

وی، تبیین مبانی فکری رهبر انقلاب در موضوعات مختلف، احیاء وصایای امام راحل در موضوعات مختلف سیاسی، دینی و اقتصادی، و... را از وظایف امروز رسانه ها بیان کرد و گفت: توجه و نشر این مسائل و ارائه الگوهای تربیتی، علمی و شخصیتی مناسب از سوی خبرگزاری می تواند آینده بسیار خوبی از لحاظ تربیت طلاب قوی برای حوزه های علمیه به همراه داشته باشد.

 

ضرورت توجه به رویکرد بین المللی در حوزه های علمیه

مدیر حوزه علمیه کاشان در پایان بر ضرورت توجه به رویکرد بین المللی در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: امروز ماموریت های حوزه و روحانیت تنها منحصر به داخل کشور نیست و باید برنامه ریزی جهانی داشته باشند.

برپایه این گزارش، در ابتدای این نشست، حسن صدرایی عارف، سردبیرخبرگزاری حوزه از فعالیت ها، سیاست ها و اهداف رسانه حوزه  توضیحاتی ارائه داد و بر اهمیت کادر سازی برای اثرگذاری در جبهه رسانه ای انقلاب تأکید کرد.

وی توجه به کادر سازی در جبهه رسانه ای انقلاب را از ضروریات امروز برای حوزویان و رسانه حوزه برشمرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha