پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موزه فیالبروک در اوکلاهاما

حوزه/ نمایشگاه هنر اسلامی تحت عنوان «شگفتی های جهان: هنر و اسلام در زمان ها و مکان ها» در موزه هنری فیالبروک در تولسای ایالت اوکلاهاما برپا می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نمایشگاه هنری تحت عنوان «شگفتی های جهان: هنر و اسلام در زمان ها و مکان ها»، وسیع ترین نمایشگاه هنر اسلامی در ایالت اوکلاهامای آمریکا در 23 ژوئن امسال (یک هفته آینده) در موزه هنری فیالبروک در تولسا برگزار می شود.

برگزارکنندگان در موزه اعلام کردند: این نمایشگاه بیش از 1 هزار و 200 سال خلق هنری را به نمایش گذاشته و نشان دهنده گستره جغرافیایی بزرگ جهان اسلام و بازتاب ایمان، فرهنگ ها، سنت های هنری و زندگی روزمره مسلمانان در سراسر مکان ها و زمان ها است.

پنج موضوع نمایشگاه عبارتند از معماری، مهمان نوازی، پوشاک اسلامی، هنر خوشنویسی و تبادل بین فرهنگی. این نمایشگاه به بازدیدکنندگان امکان می دهد از اشیای ساخته شده و هنرهای دستی از جمله لباس و منسوجات زیبا تزئین شده، طلا و جواهرات دقیق و فلزکاری و سرامیک و مبلمان تزئینی بازدید به عمل آورند. بازدیدکنندگان همچنین می توانند مجسمه های معاصر، عکس ها و نقاشی هایی را که توسط هنرمندان امروز برای کشف سنت های تاریخ اسلام در خلق آثار نوآورانه ایجاد شده اند مشاهده کنند.

یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه گفت: مصنوعات شامل آثاری از جنوب شرقی آسیا، شرق و غرب آفریقا همراه با شاهکارهای خاورمیانه، شمال آفریقا و هند است که تنوع عمیق و تاثیر  جهانی هنر اسلامی را برجسته می سازند.

وی افزود: از لحاظ تاریخی، توسعه زودهنگام هنر اسلامی تحت تأثیر هنر رومی، هنر پیشوای مسیحی بیزانتی و هنر ساسانی قرار گرفت و تأثیرات بعد از سنت های عشایری آسیای مرکزی را تحت تأثیر قرار داد. هنر مصری و چینی نیز تاثیر زیادی بر معماری، نقاشی، سفال و پارچه های اسلامی داشته است.

 

طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو اکثریت ساکنین مذهبی اوکلاهما مسیحی هستند که تقریبا 80 درصد آن را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، اسلام کمتر از 0.9 درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha